úterý 3. srpna 2021

Do vázy

Rychle natrhaná kytka do džbánu na chalupě - musela jsem to stihnout než manžel vyjede se sekačkou a naše "dlouhovlasá" zahrada  plná zvonků, slziček, pantoflíčků, kopretin a dalších kytek dostane zas na chvíli "vojenský sestřih".
 

 

Stihla jsem to a tohle byl výsledek...



 
 
  

36 komentářů:

  1. Luční kytice jsou nádherné. Jak dlouho vydrží ve váze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi vydržela asi týden, i když občas jsem ze džbánu vytáhla nějakou kytičku, která už "měla dost" i předtím.

      Vymazat
  2. Ty jsou proste nej, tva fotka toho dukazem. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Takovéhle složení trávy bych potřebovala na chatě. Když už se tam dostávám minimálně a tráva tam roste jak divá, tak ať je i pěkná na podívání. Jenže tam je jen tráva a nic. Za to tady mám kopretin plno, i ty zvonky se najdou. Kopretiny vždycky nechávám a obsekávám je. Slzičky taky mám na jednom místě, a letos to vypadá, že se i hodně vysemení, tak jsem zvědavá na příští rok. Jen budu muset vzít ruční nůžky na trávu a zkrátit to co roste nad nimi, ať to nevypadá tak blbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak obsekávání kopretin jsem si po manželovi netroufla chtít - ono máme sekačku-traktůrek a s tou by to asi byl dost problém...

      Vymazat
  4. Nádhera, Vendy! Tyhle kytice mám moc ráda a cibulákový džbán ji jen jemně doladil. Fakt krása!
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, cibulákový džbán je jedna z mála váz, co na chalupě máme. Další dva keramické džbány tečou. Pak ještě máme jeden skleněný, ale občas sahám i po sklenici od něčeho nebo lahvi do vína :).
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Veľmi krásna kvietinka. Ja mám tiež rada takéto poľné kvety.

    AKO NA GÉLOVÉ NECHTY U SEBA DOMA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z lučního kvítí se dá vytvořit pokaždé něco jiného a i v tom je jeho půvab.

      Vymazat
  6. To je opravdu nádherná kytice, kytiček by bylo škoda, kdyby je přejela sekačka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě - takže jsem "startovala" do zahrady hned jak jsem viděla, že manžel sahá po klíčkách od sekačky ;-)

      Vymazat
  7. Miluju luční kytky. Úžasné...musíte tam mít krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám ráda jak luční kytky, tak tu naši Vysočinu :)

      Vymazat
  8. To vypadá úžasně, Stáni! Taky si budu muset někde natrhat do vázy. Mám tam pořád ty umělé tulipány. :D Jen mám vždycky štěstí, že utrhnu na louce něco, co pak doma neskutečně páchne. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, děkuji. Taky se mi kytka líbila tak, že si nakonec vysloužila samostatný článek (původně jsem ji fotila do "kostky")

      Vymazat
  9. Ta je krásná, kytice z lučního kvítí jsou moje nej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou krásné a přitom zadarmo - stačí se jen projít loukou....

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni,
    luční květiny mám moc ráda. Jsou takové prostě, ale velmi krásné. Líbí se mi, jaký džbánek jsi pro ně vybrala, přesně se to k nim hodí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, my máme na chalupě na kytky hlavně džbány a džbánky. A tenhle se hodil nejvíc.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Takovéto kytice mám ráda a mám šanci i z kvítí naší zahrady každý rok vytvořit. Takže asi dvakrát se mi podaří mít taková kvítka ve váze, protože pak už manžel zahradu brázdí sekačkou, že by mohl nechat ostrůvky kopretin, to ani náhodou :-(.
    Tvoje kytka je moc hezký a ve džbánu jí to moc sluší, padly si navzájem do oka :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, však já taky spěchala, abych měla kytku do vázy a ne jen posekanou trávu do kompostu :).
      Hezký den

      Vymazat
  12. How gorgeous! The flowers are so beautiful!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  13. Stáňo, takhle krásnou kytku z louky bych si taky představovala. Taky teď řešíme louku a ta tvá je moc prima.
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ale nemám na to žádnou zásluhu - travnanou část zahrady jen občas posečeme, víc nestíháme.
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. taková kytka vždy potěší,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Touhle jsem potěšila sama sebe. Manžel nosí kytky v Praze - z květinářství :D

      Vymazat
  15. Stáni, kytička nemá chybu. Podobné, menší, jsem si trhala jako malá u babičky na louce. U nás na loukách rostou jen trávy, takže nemám co sbírat. Ty ji máš krásně bohatou.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, taky jsem oběhla celou zahradu, abych ji měla co nejpestřejší. Chybí tam žluté pantoflíčky, ty mají krátké stonky, takže do téhle kytky nešly.
      Měj se fajn

      Vymazat
  16. Taková krasavice z ní je ve váze! Škoda tak krásné posečené louky, i když důvody plně chápu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už zase pěkně kvete. A bude se znovu příští týden sekat. Snažíme se sekat ne moc často, ne úplně nadoraz k zemi, ale trávu ke kolenům mít na zahradě nemůžeme. Navíc kousek od nás je dlouhodobě nesečená louka a vidím, jak vypadá (kopřivy a plevel začínají přebírat nadvládu).

      Vymazat
  17. Nádhera. To byla i škoda posekat. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos tráva i kytky v ní díky deštivým dnům rostou jako divé, takže tahle "louková" část zahrady už zase dorostla (už je pomalu znovu zralá na sekání ;-))

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)