neděle 1. srpna 2021

Červenec v kostce

 Nějak ty dny rychle letí - červenec utekl, ani jsem se pomalu nestačila ohlédnout.  Takže jdu prolistovat svůj zásobník fotek a připomenout si, co mi ten první prádzninový měsíc nadělil (škoda, že to nebyly prázdniny, na ty už jsem bohužel moc velká, ale musím říci, že byh je klidně brala). 
 

Já jsem červenec zahájila ale přece jen prádzninově - díky státním svátkům stačily čtyři dny dovolené k tomu, abych mohla deset dnů strávit na chalupě. Náplň byla taková klasická knížky, zahrádka, procházky, grilovačka (a taky jsem tedy umyla okna, což ovšem nemám zdokumentováno).
 
Kytičky poprvé

Kytičky podruhé
 
Z procházek
 
Z trouby - bublanina, buchty s povidly a "dvojctihodné" koláčky
 
Grilujeme
 
 Dovolená znamenala desetidenní odklad pravidelného chození do kanceláře.  Vlastně jediné, co mi vadí, je nutnost vstávat kvůli cestě do práce skoro hodinu dřív. Ale zas se můžu v polední pauze jít projít jinam než mezi paneláky (i když ani náš park není špatný).
 
Francouzské trhy na Kampě a olivy z nich, Malá Strana

Dalsí víkendy na chalupě byly ve znamení zavařování - jeden víkend třešně, další rybíz . Úspěšně plním sklep (dohromady asi 50 kompotů a džemů). Zato na chatě to bylo spíš jen ve znamení lenošení ve stínu. A povyražení nám způsobilo naše auto, které se rozhodlo stávkovat  kousek přes nájezdem na dálnici (a úspěšně trucovalo 14 dní v servisu v Jihlavě). 
 
Sekaná s houbami a už zase kytičky
 
Třešňový víkend
 
Ještě třešně, takhle dopadla naše cesta z chalupy
 
Na chatě sekáme i popíjíme, první letošní bedly na kmíně
  
Rybíz

Už zase sekáme, vykvetly rubékie, zahrada, kde už jsme posekat nestihli

Příští měsíc  bych ráda vyrazila někam na výlet, v červenci jsme to nějak nezvládli. Zase jsem ale naplnila sklep.


32 komentářů:

  1. Stáňo, zdravím. Měla jsi pestrý a činorodý měsíc. To musí být makačka, starat se o chalupu a ještě chatu. Plný sklep se bude v zimě hodit, taky zavařuju a plním...Obdivuju, jak máš vše zdokumentované, to je prima. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, přiznám se, že někdy je to fuška - zvlášť chalupa s velkou zahradou vyžaduje pořádné nasazení. Chata je víc bezúdržbová. Ale zas tam máme kamarády, takže tam jezdíme rádi.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, pravý prázdninový měsíc - nic tam nechybí. Spíš je tu něco navíc - trable s autem by si asi odpustil každý...
    A ty bedly...ach!
    Měj příjemné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, bedly na sádle a na kmíně miluju. A tyhle mám příhodně vyrostly přímo za chatou :).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Měsíc plný všeho))) tak jen tak dál i v srpnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, doufám, že v srpnu stihneme i nějaký výlet - to se v červenci pro samé zavařování, sekání, pletí a podobné kratochvíle nějak nezadařilo.

      Vymazat
  4. Ahoj Stáni, mělas to parádně natřískané. Nádherné kytičky. Já postrádám vlastní chatu či chalupu čím dál víc. Sice vím, že bych si měla pořídit radši byt, ale ta představa, že si koupím vlastní chatu na Bubnu a budu tam trávit celé léto s dětmi a přáteli... té se nevzdávám...
    Měj pěkný srpen, Sabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, my zas máme evidentně o nemovitost víc, než bychom potřebovali, ale momentálně se nejsme schopni ani jedné vzdát (hraje v tom roli nostalgie). Takže se snažíme stíhat obě. Na Bubnu jsme kdysi byli, u Mže je krásně...
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Stáňo, to je čistokrevné léto, teda až na tu odtahovku :-)
    Prázdniny bych brala taky, letí to děsně.
    Pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když to byla jen porucha a ne bouračka, tak se to dá... Navíc nám syn půjčoval své auto, takže jsme ani motoristicky nestrádali. A už máme opraveno.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  6. Stáni, moc se mi líbí koláž z fotek z července. Je vidět, jak jste si ho parádně, i když trošku pracovně, užili. Krásné ohlédnutí za první půlkou prázdnin, které bych také brala. .O) Ale už jsem na ně také moc velká, teda velká moc nejsem, spíš stará.
    Tak si krásně užijte i tu druhou půlku. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, ale je to škoda, že nemůžeme mít dva měsíce volna, co?
      Hezký zbytek léta i tobě.

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, chata to musí bejt nádhera. Připomíná mi to, jak jsem na chatu jako malá jezdila s tátou a jeho bývalou ženou. Byla to jedna z nejhezčích částí mého dětství. Já měla červenec dost akční a teď naopak srpen se budu držet víc doma - mám novou práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabino, chata bývá víc oddychová (je malinká, tak nevyžaduje tolik údržby a není tam žádná zahrada, jejíž úrodu je třeba zpracovat) a máme tam kamarády, takže je to tam fakt fajn. Zrovna ten červencový víkend, co jsme tam byli, bylo vedro, tak jsme to hodně prolenošili s knžkou...
      Ať se ti v nové práci líbí

      Vymazat
  8. Milá Stáňo, zavařování a grilování mne nadchlo - bravo!! Trable a stávkující auto, méně. Krásný večer přeji!! ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, musím říci, že teď v sobotu mi šla z toho rybízového zavařování hlava kolem - otrhat, umlet, umýt skleničky, uvařit džem, nalít ho do skleniček, zasterilizovat, polepit, odnést do sklepa.... Byly jsme s mámou rády, že jsme to za sobotu stihly :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    my jsme doma taky pilně zavařovali - meruňky a rybíz. Už mám zase komoru pěkně plnou. Mamka dělala ještě trochu bezinkové šťávy, ale té je relativně málo, protože jsme měli docela málo bezových květů. Moc se mi líbí, jak to u vás kvete, to je krása.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, meruňky trochu závidím ;-) - my nemáme zdroj a já přitom meruňkovou marmeládu miluju ze všech marmelád nejvíc. Kytky jsou hlavně zásluha mámy, já jsem takový zahradník "z leknutí" a občas se ještě pořád mámy chodím ptát, jestli je tohle kytka nebo plevel :D
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáni, moc hezké koláže tvého července. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Já červenci a srpnu stále říkám "prázdniny" a je tedy pravda, že i v práci, jak mají všichni dovolené, to jede v uvolněném "prázdninovém" režimu. :)

    Krásné střípky vzpomínek. Snad už je auto v pořádku a vydrží další dlouhé roky bez další poruchy. Toho se bojím, že mi auto umře v nějakém nejméně vhodném místě daleko od domova.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, my jezdíme Peugotem už přes 15 let (tohle je náš čtvrtý) a ještě nikdy nás takhle nevypekl. Ale už je ze servisu zpátky a naštěstí se na opravu ještě vztahovala záruka.
      Měj se fajn a až budeš trvalejí v Praze, tak se ozvi, mám tu pro tebe pár čajů

      Vymazat
  12. Plny sklep se vzdycky hodi a moc se mi libi ten napad delat takove shrnuti v obraze, kez bych byla tak disciplinovana a schopna si delat neco podobneho. Hezky vecer, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, já jsem na konci měsíce pořád ještě vždycky napnutá, jestli těch fotek budu mít dost (abych zachovala koncept kostky, musím jich mít 25 ;-))

      Vymazat
  13. Taky jsem zpracovávala rybíz. Dělala jsem superzdravou marmeládu bez vaření a želírovacích prostředků....takže je zdravá, ale polotekutá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná časem ještě trochu zhoustne. My rybízovou používáme do cukroví, takže tam by polotekutá moc neuspěla. Takže gelfix to jistil.

      Vymazat
  14. Tenhle rok letí ten čas úplně šíleně. Tu chalupu Vám neskutečně závidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to tam ráda, ale někdy ji trochu proklínám - ony dvě domácnosti a zahrada navrch občas dají zabrat. A to ještě máme chatu. Jenže jak k chalupě, tak k chatě máme vazbu, takže si necháváme oboje...

      Vymazat
  15. Pěkně jsi se v červenci nadřela :) Co se týče úrod jsem zvládla nasbírat 2lborůvek a to mě úplně stačilo :D Ale už se těším na sezónu jablek! Ty si užiju :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už usušila jednu dávku (tj. plnou sušičku) křížal z letních jablek. A o víkendu bude možná pokračování (pokud všechny nespadnou)

      Vymazat
  16. Myslím si, že jsi měla krásný červenec. Z fotek na mě dýchá příroda a spousta dobrého jídla ať už olivy, nebo třešně a kompoty. ::)

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červenec se myslím vydařil, užila jsem si i dovolenou...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)