úterý 23. listopadu 2021

Karlovarský knedlík

 Karlovarský knedlík jsem dělala jen párkrát, takže nemám recept v hlavě. Teď v neděli jsme ho chtěli udělat ke svíčkové a doma se nám recepty sešly nakonec tři - jeden našel manžel, jeden syn a jeden já 😉. Ten můj  (ze stránek Kuchyně Lidlu, kde je i s videem) nakonec vyhrál, protože jsem si vybavila, že minimálně jednou už jsem podle tohoto receptu úspěšně vařila. A já si ho tady hezky zaparkuji, abych příště věděla (a třeba si už pak časem budu poměry pamatovat).
 


 
Suroviny (asi 6 porcí)
400 g staršího bílého pečiva
250 ml mléka
150 g másla
hrst hladkolisté perželky
4 vejce 
sůl, muškátový oříšek


 
Pečivo pokrájíme na kostičky, osolíme, zastrouhneme muškátovým oříškem a přelijeme vlažným mlékem. Přidáme rozpuštěné máslo a žloutky a promícháme. Nakonec zlehka vmícháme sníh vyšlehaný z bílků. Těsto dáme na chvíli odpočinout do lednice. Pak dáme část na potravinářskou folii a vytvoříme váleček, který do folie uabalíme a zatočíme konce. Celý váleček pak ještě zabalíme do alobalu. Dáme do vroucí vody a vaříme asi 25 minut (podle velikosti). A pak už zbývá jen vymotat z alobalu i folie a nakrájet na plátky.
Z uvedené dávky vyjdou tak 3 - 4 válečky, celkem  asi 30 plátků knedlíků.
 


A na závěr připomínám, že kdo si chce zasoutěžit o pár čajů, má do konce měsíce možnost  tady



31 komentářů:

  1. Stáňo, knedlíky moc nejíme a tak je ani nijak často nevařím. V případě nutnosti spoléhám na místní výrobnu, má je dobré. Musím ovšem uznat, že ten tvůj se mi moc líbí a ráda ho příležitostně vyzkouším.
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak svíčková si knedlík prostě žádá. My "knedlíková jídla" (což u nás jsou plněné papriky, kuře na paprice, svíčková, rajská a smetanová houbovka) vaříme většinou na chalupě a tam dělá knedlík máma (klasický kynutý). Doma si občas zaexperimentuji.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáni, já jsem karlovarský knedlík nikdy nedělala a ten tvůj je i krásný na pohled. Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
  3. No vypadá luxusně, já teda nemusím to zelené, ale to je můj problém. Já vařím hrníčkové, a řekla bych, že recept podobný. Jen se navíc umývají ty hrnky, :).. A někdy i normálka klasické kynuté na páře. Asi se vaří víc tady na Moravě než v Čechách. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, manžel nad petrželkou taky původně krčil nos, ale nakonec mu v hotových knedlících nevadila.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Jak knedlíky nevyhledávám, tak tenhle vypadá opravdu luxusně! A vlastně celá svíčková, mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíčková je hlavně manželovo dílo, já jen dokončovala omáčku. Knedlíky jsem dělala já se synem. Takové rodinné vaření to bylo :D

      Vymazat
  5. Přítel tyto knedlíky miluje, recept ukládám... třeba někdy se k němu dopracujeme. Díky za tip :) V poslední době si ho spojuji hlavně s Husou a Kačenou.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knedlíky nejsou nijak složité, myslím si, že bez problémů vyjdou.

      Vymazat
  6. Sama je nedělám ; knedlíky moc nejíme.
    Ty tvoje ale vypadají moc lákavě.

    OdpovědětVymazat
  7. Karlovarský knedlík jsem ještě nedělala, ale už jsme ho měli v jedné restauraci a nijak zvlášť nám nechutnal i když vypadá krásně. Já dělám domácí klasické kynuté knedlíky, protože ty kupované manželovi moc nechutnají. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nám klasické kynuté knedlíky dělá máma (většinou omáčky vaříme na chalupě nebo na ně chodíme právě k mámě), tohle byla zajímavá změna. A nám docela chutnaly.
      Měj se krásně

      Vymazat
  8. U nás se jí hlavně houskový a bramborový knedlík. Rozhodně ale podle tebe zkusím ten karlovarský :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My nejčastěji určitě vaříme bramborové knedlíky. Ale ke svíčkové nejde, tak padla volba na ty karlovarské, syn si je chtěl vyzkoušet uvařit se mnou.

      Vymazat
  9. Stáňo, zdravím. Já knedlíky nejím vůbec a vařím je opravdu výjimečně, a spíš bramborové. Ale ten Tvůj recept se mi líbí, vypadají moc dobře. Jak poznám, že je knedlík hotový ? Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, vařili jsme podle receptu 20 minut, pak jsem ten nejmenší vytáhla a vyzkoušela. Zdálo se mi, že by to ještě chvíli chtělo, tak jsem ho (už jen ve folii) hodila zpátky a ještě nechala s ostatními chvíli vařit.

      Vymazat
  10. It looks and sound yum. I didn't know this dish before, but it’s very tempting. I will give it a try.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, vypadá to luxusně. Já KK dělala snad 2x v životě a jednou jsem ho slušně přesolila, ale jinak se taky povedl. Krásný den přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, já naopak solila hodně opatrně - svíčková nám vyšla slanější, tak aby se to trochu vyrovnalo :).
      Mjě se fajn

      Vymazat
  12. já knedlík raději koupím...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Swetlo, mně přijde karlovarský knedlík docela jednoduchý, takže když budu chtít domáci, tak jdu do něj. Když budu chtít přílohu k houbovce na chalupě, tak si taky radši koupím a strávím v kuchyni míň času :)

      Vymazat
  13. Stáni, knedlíky vypadají suprově. Já karlovarský ještě nevařila. :o)
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji. Já už je párkrát dělala, ale už je to docela dlouho. Tak jsem si musela osvěžit recept (a rovnou jsem si ho šoupla i sem ;-))

      Vymazat
  14. Marcela Nordic Passion28. listopadu 2021 v 6:50

    Nikdy jsem ho nedělala, ale dala bych si ho s chutí hned:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak někdy vyzkoušej (tedy jestli jíte knedlíky) - není na něm nic složitého.

      Vymazat
  15. Teda knedlík vypadá dost chutně a povedeně :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Stáni,
    karlovarský knedlík mám moc ráda, ale doma jsem ho nikdy nedělala. Celkově jsem knedlíky vařila jen párkrát:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)