pondělí 5. října 2020

Plešivec

 Na první říjnový týden jsme si už před víc než měsícem naplánovali dovolenou. Rozhodli jsme se ji strávit v Krušných horách, které jsou pro nás zatím místy zcela neprobávanými.  Ubytování jsme si objednali v hotelu na Plešivci, jen jsme si k němu zapomněli taky objednat slunečné turistické počasí, i když v den našeho příjezdu to vypadalo úplně v pořádku...


 Na Plešivec jsme dorazilo odpoledne, takže po ubytování jsme  měli v plánu jen vyrazit na rozhlednu na vrcholku, což bylo od našeho hotelu pár kroků. Rozhledna byla postavena už v r. 1895 spolu s horskou chatou, nachází se v nadmořské výšce 1028 m.n.m., je vysoká 16 m, vede na ni 66 schodů) a poskytuje krásné výhledy na Krušné hory. V restauraci horské chaty se lze občerstvit a mají tu i turistickou známku Plešivce.






 A prototže v neděli odpoledne ještě svítilo sluníčko, šli jsme se pak ještě na chvíli projít po okolí. Využili jsme  Stezku krušnohorských pověstí, což je krátký, asi kilometrový okruh doplněný dřevěnými sochami inspirovaných různými pověstmi. Jsou tu sochy bytostí známých jako je čert nebo hejkal, ale i těch neznámých jako je třeba Marzebilla. Je to příjemná procházka, která se určitě bude líbit dětem...










A takhle se s námi večer rozhledna loučila...



30 komentářů:

  1. Stáňo, ani já tenhle kout naší země neznám, a tak děkuji za fotky. Naznačuješ, že počasí nebylo zrovna top, letos skutečně prší víc, než předešlé roky... Taky jsem včera parádně zmokla...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, v neděli bylo ještě počasí v pořádku, zmokli jsme až včera a dneska :).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáni, děkuji za výlet, od nas daleko, o to raději jsem s tebou šla.
    Měj se moc hezky i doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že jsem tě mohla vzít na výlet někam, kde to neznáš.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  3. Tuto část naší zemičky probádanou nemám, takže jsem se ráda na Tvoje fotky podívala.
    Klidný den, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, my jsme Krušné hory zvolili právě proto, že je vůbec neznáme. Snad nám počasí dovolí je trochu prochodit - zatím se moc vlídně netváří
      Hezký den

      Vymazat
  4. Stáňo, Krušné hory jsou pěkné a jen je turisté ještě tak moc neobjevili. Díky za fotky, několik let už jsem tam nebyla, tak jsem se ráda podívala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, my právě Krušné hory zatím neobjevili - tahle dovolená by měla začátkem objevování.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Nikdy jsem v těchto končinách nebyla a na sever se dostávám jen zřídka a to do Bíliny k chovatelce od které má hafušu. Ale i z toho mála je vidět, že to jsou krásné kraje, bohužel nesoucí pečeť dlouholeté devastace těžbou uhlí. A přitom se tam najdou takové skvosty jako České středohoří, Krušné hory, a teď úplně čerstvé a nové Mostecké jezero.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My právě severozápad republiky skoro neznáme, tak jsem se to rozhodli letos trochu napravit.

      Vymazat
  6. určitě i tak to byla dovolená na jedničku,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlo, dovolená zatím trvá, včera byl výšlap, dneska relax s knížkou, bazén a jeden hrad, protože půl dne lilo.

      Vymazat
  7. Stáni, na Plešivci jsem nikdy nebyla, ale část Krušných hor znám. Zaujala mě ta "Stezka pověstí." Díky nejen za báječnou procházku, ale také za tip na výlet. Vnoučatům by se to určitě líbilo.
    Měj hezký den 💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, stezka je fajn procházka, myslím, že děti bude bavit. A navíc je tu rozhledna, která nemá otevřené schodiště, takže na ní myslím vyleze i ten kdo má respekt z výšek :).
      hezké dny

      Vymazat
  8. Krušné hory vůbec neznám, děkuju za virtuální zprostředkování.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, od vás je to daleko, tak není divu. Ostatně i my je teprve začínáme poznávat. Hezký den

      Vymazat
  9. Tam jsem nikdy nebyla, ale podle fotek je tam nádherně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, mne Krušné hory na první dojem taky zaujaly.

      Vymazat
  10. Ahoj Stáňo, v Krušných horách jsem byla snad naposledy, jako dítě, ale hned se mi vybavil kraj horníků. Moc krásně jste si to užili, dle tvých fotek. Prima den přeji. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, to byl zatím nedělně odpolední "předkrm". Jsme tu skoro na týden, tak snad ještě něco užijeme.

      Vymazat
  11. Stáni, díky za hezkou reportáž, ráda jsem se s tebou prošla. A líbí se mi ty sochy. Užívej si.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, sochy byly zajimavé osvěžení procházky.
      Měj se krásně

      Vymazat
  12. Ty naše turistko, protáhneš nás, pobavíš a ještě ukážeš neproflánutý kus naší malé země.
    Děkuji, bylo mi s vámi moc fajn a plíce mám krásně proluftované :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na zítřek se ovšem moc netěš, protože se nejen prolufotuješ, ale i zmokneš :D.
      Simi, hezké dny

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni,
    znám Plešivec, ale jen ten u nás v Brdách:-) V krušných horách jsem nikdy nebyla, snad se mi to povede nějak napravit. Rozhledna i horská chata vypadají dobře, sochy se mi taky líbily:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na tom brdském Plešivci nad Jinci jsme kdysi byli taky, byl to moc pěkný výlet. Tehle krušnohorský Plečivec je ale od dost vyšší :). My se s Krušnými horami taky teprve seznamujeme.
      Hezký den

      Vymazat
  14. Stano, Krusne hory jsou i pro me velkou neznamou, takže dekuji za tipy a krasne panoramatické fotky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, pamoramata se bohužel konala jen v neděli, jinak jsme měli "štěstí" na mlhu. Ale i tak jsme si krušné hory užívali.

      Vymazat
  15. Ta stezka s pověstmi se mi moc líbí, mám ráda tyto příběhy :) Výhledy tam musely být krásné. Škoda jen, že se vám teda později to počasí trochu pokazilo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhled z rozhledny byl opravdu moc pěkný. Počasí bylo nejlepší ten první den, ale my jsme na podzimní dovolené zvyklí, takže jsme si to užili i ty další dny, kdy bylo trochu nevlídněji.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)