neděle 28. července 2019

Rýchory

Sami bychom asi výlet do Krkonoš v plné turistické sezóně nevolili, ale slíbili jsme mámě, že ji odvezeme domů z pobytu v Jánských Lázních, tak jsme to s výletem nakonec spojili a musím říci, že jsme nelitovali.  Jako cíl výletu jsme zvolili Rýchory, které patří mezi  partie Krkonošského národního parku, kde se dochoval původní lesní porost i luční lokality.  Rýchory jsou  nejvýchodnější částÍ Krkonoš, která je turisticky méně exponovaná, takže jsme k naší radosti žádné davy turistů nepotkávali (víc lidí bylo jen přímo u Rýchorské boudy a u tvrze Stachelberg).

Tentokrát jsme vyrazili rovnou od penzionu, tedy z Prkenného dolu. Nejprve po neznačené cestě směrem k  chatě Ozon, která se po necelém kilometru spojila s modrou turistickou značkou. Na chatě Ozon jsme si dali pivo (tedy pivo Krakonoš není nic moc) a dál jsme po modré stoupali až na rozcestí u Hubetovy chaty.

Odtud jsme pokračovali po zelené až k  Rýchorské boudě (pivo - opět Krakonoše měli, neměli turistickou známku bohužel ne) a vyhlídce u bývalé Maxovy chaty. Celá cesta až na Rýchorskou boudu vede po lesních asfaltkách nebo lesních a polních cestách  (takže je případně sjízdná i na kole), střídavě prochází lesem a po horských loukách a otvírají se z ní pěkné výhledy - ať už na hřebeny Krkonoš nebo na malebné chaloupky rozházené po loukách.

Od Rýchorské boudy jsme se kousek vrátili na rozcestí turistických cest a odtud jsme pokračovali po červené TZ (její horní část vede po lesní pěšině a je na ní zakázán vjezd kol)  přes vrcholek Dvorský les (který byl s 1036  m.n.m. nejvyšším bodem našeho výletu), kde jsou právě zachovány původní lesní porosty.

Z Dvorského lesa pak červená klesla a  přes louky nás dovedla  až ke dělostřelecké tvrzi Stachelberg a rozhledně Eliška, která kousek od ní. Cestou jsme minuli několik dalších dalších opevňovacích tvrzí (ty i rozhlednu si schovám do dalšího článku, abych vás nezahltila fotkami). Od rozhledny Eliška jsme se pak pustili dolů z kopce po zelené značce (kde to asi půl kilometru  tedy byl pěkný padák dolů) až k rozcestí Prkenný důl. A pak už nám zbýval jen asi 1,5 km po silničce zpátky k našemu penzionu.

Ušli jsme něco přes 16 km s převýšením 565 výškových metrů.

A ještě doplním, kde jsme bydleli. Ubytování jsme našli v penzionu Zelený mlýn, který se nachází v Prknném dole (součást Žacléře). Byli jsme tam docela spokojení, i když vybavení penzionu je spíš průměrné. Ale má dobrou polohu jako východisko pro výlety, restaurace byla slušná   a personál milý.

1. Stáni-
    krásně jste se měli!! A ty výhledy- ten původní porost je krásný!!
    A studánka a sluneční kamenné hodiny.
    No a zdraví!!!
    Těším se na pokračování.
    Krásný nový týden Jarka

1. Tam mělo být "na zdraví" :o))) J.

2. Jarko, ty sluneční hodiny se nám taky moc líbily. A "šly" správně :-D

2. Stáni, máš můj obdiv. V Krkonoších asi takové vedro nebylo, ale stejně. To pivo si rozhodně zasloužíš! Děkuji za krásné fotky, ty výhledy jsou úžasné! Bylo hodně lidí? Fotky máš krásně opušrěné, ale je mi jasné, že davy fotit nebudeš...
    Přeji hezké pondělí, Helena

1. Heleno, lidí na té naší trase kupodivu moc nebylo. Jen u Rýchorské boudy bylo docela dost cyklistů (proto mám jen mázlou fotku zdálky, zblízka se to bez lidí vyfotit nedalo) a u pevnosti Stachelberg jsme narazili na nějaké táborníky na výletě. A u pár fotek jsem si pomohla oříznutím ;-)

3. Stáni, další krásný výlet. Moc hezké fotky. Díky za reportáž a měj pěkný nový týden.

4. Teda Stáňo, dnes jsi mne ,,naštvala":-). Jak můžeš napsat, že pivo Krakonoš - nic moc!!! Je výborné, hořké, dobré :-))). Taková vychlazená dvanáctka !!! Jsme na něj tady prostě zvyklí. Ale moji kamarádce taky nechutná.
    Udělali jste si pěkný výlet. V této části Krkonoš davy turistů většinou nejsou.
    Hezký den!
    Hanka

1. Hanko, my jsme se pak shodli, že jsme měli asi smůlu - na chatě Ozon to byla první dvě piva ten den (měli ještě oficiálně zavřeno, ale natočili nám) a na Rýchorech ho měli přechlazené a blbě natočené (bylo úplně bez pěny). V penzionu měli plzeňské, tak jsme se drželi toho (manžel je z Plzně, takže jeho privní preference jsou jasné). Ale je fakt, že ostatní, co seděli pod slunečníky okolo, si Krakonoše dávali

5. Stáňo, udělali jste si krásný výlet. Kochala jsem se fotografiemi. Turistické známky sbírá můj muž, ani nevím, jestli nějakou z Krkonoš má.
    Měj se krásně. Růža

1. Růžo, já mám pocit, že TZ Žacléř a Stachelberg s Eliškou jsou naše první krkonošské

6. Tak tedy nad těmi výhledy mi spadla brada. Je to krása. Já byla v Krkonoších jako malá holka a pořád říkám, že se tam musíme podívat. Snad nám to letos vyjde, až bude mít přítel dovolenou, a podíváme se tam i s naším synem :)

7. Krásný výlet! Krkonoše mám docela prochozené, ale zřejmě jen ty turisticky známější místa. Rýchory z článku vůbec neznám, tak je to pro mě zajímavý tip, kam se příště vydat, až budeme někde poblíž. Krásné výhledy a vlastně celá tamější příroda.

1. Rýchory určitě za výlet stojí - ze Žacléře to není bůhví jaké stoupání a pořád je nač koukat. Je tam fakt krásně

8. Stáni, to je zase pokoukáníčko, nádhera. Dobře jste udělali, že jste si odvoz maminky spojili s výletem, stálo to za to. Věřím, že i my se jednou do Krkonoš podíváme, ale letos jedeme poprvé na Pálavu, těším se.
    Přeji krásný týden. D.

1. Dášo, na tvé fotky z Pálavy se budu zase těšit já. Na Pálavě jsme ještě nebyli...

9. Krásný výlet! Od nás opět z ruky, tak jsem se pokochala aspoň virtuálně.
    Jste s mužem dobří, že tak šlapete.
    Hezký den.

1. Ilono, chození je naše společné hobby a relax. Vyrážíme na výlety moc rádi (a méně často, než bychom chtěli, protože tráva na chalupě se neposeče sama a rybíz se sám taky nesklidí)

10. Nádherné fotky, Krkonoše mám moc ráda, dřív jsme tam s rodiči jezdívali často:)

11. Páni, to vypadá na nádherný výlet! Do Krkonoš bych se ráda podívala :)

12. Marcela - Nordic Passion29. července 2019 v 19:52

Krkonoše jsou prostě fajn, krásné fotky,Stano. Hezký večer. M.

1. Marcelo, já byla v Krkonoších asi po 30 letech. S mužem jsme tam společně nebyli nikdy - přišly nám vždycky moc frekventované, komerční... Ale tady se nám moc líbilo.

13. Šlapala jsem tudy naposledy v dobách školy v přírodě a to je tedy pěkná řádka let.
    Krkonoše jsou skvostné po celý rok a tvůj článek tuto skutečnost jen podtrhuje.

14. Simi, já taky v Krkonoších léta nebyla a už jsem si z nich moc nepamatovala. Ale aspoň jsem byla příjemně překvapená

15. Já v Krkonoších nikdy nebyla, tak jsem ráda, že je můžu navštívit aspoň takhle :) Výhledy tam jsou krásné. Těším se na pokračování.

WantBeFitM

1. Míšo, já v Krkonoších byla letos po hrozně dlouhé době. Doufám, že se ti líbil i druhý článek - o rozhledně a pevnosti.

16. Krásné fotky přírody a hezky výlet :) V Krkonoších jsem nebyla, ale snad je někdy navštívím.

1. Ono je v ČR tolik krásných míst, že se snad ani nedá stihnout je vidět všechny. My jsme třeba ještě nebyly v Krušných horách...

17. krásna príroda, hneď by som išla na turistiku !

1. Taky bych klidně vyrazila. Jenže mám neschopenku, takže tento víkend bude doma :-(

18. Ty louky mě fascinují! Hory jsou prostě nej v každém ročním období! H.

1. Hani, taky máme hory moc rádi. I když my nelyžujeme, takže do hor míříme v létě.

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)