neděle 14. července 2019

Bruschetta

Bruschetta je oblíbený italský předkrm, ale s úspěchem ji lze použít  i jako lehkou letní večeři. Zvlášť když vám zbudou z víkendu dvě již lehce zatvrdlé bagety (plánovala jsem je využít na jednohubky, ale nějak na ně nakonec na chatě nedošlo v množství, na které jsem nakoupila).  Navíc je příprava opravdu jednoduchá  ...  Třeba to pro vás bude inspirace an večeři v některém z teplých dnů


Suroviny  (2 porce)
2 bagety (po 100 g)
3 - 4 lžíce olivového oleje
300 g rajčat
1 větší stroužek  česneku
hrst čerstvých bazalkových lístků
trochu sýra grana padano
sůl
pepř


Rajčata jsem pokrájela  na drobno (pokud použijete velká rajčata, je dobré odstranit semínka a použít jen dužinu) a v misce smíchala s nasekanými lístky bazalky, prolisovaným česnekem a 2 lžícemi olivového oleje. Bagety jsem přepůlila a prokrojila, lehce pokapala olivovým olejem a dala opéct pod gril. Na opečené bagety jsem rozdělila rajčatou směs a ozdobila je ještě hoblinkami sýra grana padano.


35 komentářů:

  1. Stáni!!
    Takové jídlo já v létě můžu a často a ráda!!
    Jednak je to rychlé a prostě letně lehké!!
    A jíst venku- jooo! Měj se moc hezky v novém týdnu Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, léto je doba lehkých a rychlých jídel a tohle ty požadavky splňuje.
      Hezlé letní dny

      Vymazat
  2. Ahojky,
    to je skvělý letní recept, mám ráda využívání zbytků:-) Taky mám doma tvrdší bagetu, ale připravila jsem si česnekové máslo (máslo, česneková pasta nebo prolisovaný česnek, bylinky podle chuti, vše smíchat). Bagetu si nakrájím, potřu máslem a dám rozpéct do trouby. Když je ještě vše teplé, pokladu na to tenké plátky goudy. Je to mňamka:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já podobně dělám zapečené chleby s rajčaty (pod ten sýr přidávám ještě šunku a plátky rajčat). Kdysi jsem to fotila na svůj původní blog, možná to zopáknu i tady, až si to někdy budeme dělat.

      Vymazat
  3. Stáňo, bruschetty miluji, jen čekám, až dostanu domácí rajčata, protože s nimi to je prostě lepší :o)
    Ale chuť jsem dostala i tak, mňam.
    Měj klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, domácí jsou domácí - ty prostě jinak voní... Já tentokrát použila cherry, které už jsem potřebovala spotřebovat. Taky nebyly špatná, ale na domácí určitě neměla

      Vymazat
  4. Stáni, vypadá to hodně lákavě, určitě vyzkouším. Pokrmy z rajčat můžeme. :o)
    Přeji krásný týden. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to taková dobrá letní večeře. Míváme něco takového často.
    Hezké dny, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jasně - žádný kulinářský objev to není (prý je to jídlo už z 16. století ;-))

      Vymazat
  6. Marcela - Nordic Passion15. července 2019 v 9:52

    Jo, tak tohle můžu. Pěkný den, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, takže tímhle ti můžu dělat chutě "beztrestně" ;-)?

      Vymazat
  7. Stáni, díky za inspiraci. Dělávám něco podobného. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  8. Toto je tiež jeden z mojich obľúbených letných receptov – hlavne ako večera, na balkóne a s dobrou knihou v ruke :D ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "INSPIRED ME #01"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na balkóně a třeba i se skleničkou bílého.... :-)

      Vymazat
  9. v Itálii ještě lze zakoupit i směs koření, která tento pokrm pozvedne na mistrovský kousek.
    Zadařilo se mi nakonec koupit i Čechách a to je teprve požitek z letního pokrmu.

    OdpovědětVymazat
  10. Kde to žiju, že jsem bruschettu ještě nevyzkoušela. A přitom je to fakt rychlovka:-). Díky za inspiraci, Stáňo.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  11. Je to překvapivě dobré, že?
    Já tohle letní jidlo miluji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, objevila jsem ho až na stará kolena, ale teď patří mezi oblíbené.

      Vymazat
  12. Ještě jsem to nikdy nejedla, ale může to být výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, pokud máš ráda rajčata, tak by ti to určitě chutnalo (česnek lze případně vynechat)

      Vymazat
  13. Tak to vůbec nevím, kde jsem doteď žila, ale tento pokrm vůbec neznám :) Takže moc děkuju za tip, určitě bruschettu během léta vyzkouším :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, určitě vyzkoušej - je to rychlé, lehké a dobré :-)

      Vymazat
  14. vyzkouším to díky za inspiraci Sv.

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle jídlo je letní TOP.
    Dokonalost hned po melounu :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Stáni, tenhle recept miluji, dělám ho úplně stejně, jen občas místo bazalky dávám petržel. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak použít petrželku mne nenapadlo. Na chalupě se bude inspirace hodit - bazalce se letos nedaří, petrželce ano

      Vymazat
  17. To vypadá tak dobře! A to nejím rajčata xDD Ale italskou kuchyni miluju. Určitě kouknu i po jiných receptech na bruschetu, která by se obešla bez rajčat.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já mám bruschetu spojenou neodmyslitelně s račaty. Ale asi by šla podobná směs z grilovaného lilku...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)