pátek 28. června 2019

Daniel Silva - Ta druhá žena

Myslím, že už jsem  psala, že Daniel Silva, jeden z nejznámějších autorů špionážních románů, patří mezi oblíbené autory mého muže. Takže pokud se na trhu objeví nějaká jeho novinka, obvykle skončí v naší knihovně. A tak tomu bylo i tentokrát s knížkou Ta druhá žena ...


Poslední dva romány Daniela Silvy čerpaly z prostředí boje proti islámskému terorismu, tentokrát ale příběh zavede čtenáře jinam - soupeřem Gabriela Allona se  stává ruská tajná služba. Příběh je fikcí, která ale trochu čerpá z historie. Navazuje na příběh Kima Philbyho vysokého britského důstojníka, který pracoval pro KGB.Vše začíná poměrně nevinně - snahou odsunout jednoho z příslušníků ruské rozvědky, který je současně izraelským agentem, do bezpečí před hrozícím prozrazením. Jenže se stane neočekávané. Přesto, že jde o utajovanou akci, někdo zběhlého ruského agenta v podstatě před očima Mosadu zastřelí. Zdá se, že některá ze zúčastněných tajných služeb má  ve svých řadách  taky dvojitého agenta - "krtka". V podezření se ocitá britská MI 6  a Gabriel Allon se spolu se svými spolupracovníky snaží zjistit, kdo tímto "krtkem" je. 


Příběh není nezajímavý - trochu vrací se do minulosti k historii Cambridské pětky a působení Kima  Philbyho, ale celý děj a zápletka mi přišly už trochu překombinované a na některých místech ne úplně logické (třeba nasazení ředitele tajné služby na práci v terénu se mi už zdálo hodně nevěrohodné). Ale špatně se knížka nečte a závěr je docela překvapivý.


Anotace
Kdesi v zapadlé vesničce v andaluských horách žije tajemná Francouzka, která sepisuje své paměti. O muži, do něhož se před dávnými lety zamilovala v Bejrútu, o dítěti, jež se z této lásky narodilo… Ta žena v sobě uchovává nejpřísněji střežené tajemství ruských tajných služeb. Jen ona zná velmi dobře – lépe než kdo jiný – totožnost krtka, kterého Kreml už dávno nasadil do MI6. Totožnost dítěte zrady, jak ho sama nazývá. Během pátrání se Gabriel Allon se svými spolupracovníky dostává až k nejzapeklitějšímu případu 20. století ve světě tajných služeb. K největší zradě a největšímu zrádci, jednomu z členů tzv. cambridgeské pětky, který dokázal dvacet let klamat své přátele a kolegy a pracoval pro Rusy. Kim Philby je sice už dávno mrtvý, ovšem jeho jidášská krev koluje v žilách dítěte zrady dál a má nakročeno k čím dál větší moci. Jestli jeho dědice může ve složité hře tajných služeb někdo odhalit, tak je to právě Gabriel Allon.
Vydalo nakl. Harpers Collins v r. 2019, překlad Jan Rozbroj 

12 komentářů:

  1. Zajímavý námět, ale pro mě to asi není to pravé ořechová :) Já radši romantiku a scifi či fantazy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špionážní romány nejsou moc holčičí čtení :-). Já bych se k tomuto autorovi taky nedostala nebýt manžela.

      Vymazat
  2. Autora vůbec neznám a upřímně mě tato knížka ani nezaujala.. Ale možná s k podobným knížkám teprve dopracuju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebo je nebudeš číst nikdy :-). Mne třeba přestalo časem bavit scifi, které jsem v mládí četla hodně (a to tenkrát byl houby výběr). Jinak Silva je v oblasti špionážních románů hodně známý autor, ale tohle rozhodně není jeho nejlepší knížka

      Vymazat
  3. Hmmm, obecne tento typ cetby/filmu muzu, takze tohle by me mohlo bavit. Nevim, ajk moc by mi tam vadil ten reditel, ale zase by to mozna vyvazil necekany konec:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, vidíš - tebe bych na špionážní romány netipovala :-). Číst se ta knížka určitě dá, ale četla jsem od Silvy už lepší.

      Vymazat
  4. Děkuji za typ na další knihu. Tahle by mě asi bavila.
    Stáňo, přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, pokud máš ráda knížky s námětem špionáže, tak by se ti asi líbila. Zajímavý byl ten motiv Cambridské pětky, který je reálný (narozdíl od zbytku ;-)). Já znala jen jméno Kim Philby, tak jsem si rozšířila vědomosti.

      Vymazat
  5. Stáni, díky za tip. To koupím mému muži, protože přesně tenhle žánr má rád a všechno známé už jsem pro něj vyčerpala, vše už doma má. Měj krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tohle je myslím žánr, který mají pánové v oblibě. A Silva píše docela čtivě

      Vymazat
  6. Tak to zní opravdu zajímavě, netradiční námět :) Podívám se po knize v knihovně :) Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)