čtvrtek 6. června 2019

Co jsem taky ochutnala 8

Přišel čas na jeden z pravidelných článků ... Opět vás nechám nahlédnout na to, co jsem ochutnala v průběhu minulého měsíce. S tyčinkami Yes! jsem vás seznámila už v jednom z předchozích článků a teď tedy přišla řada na ten zbytek. Tentokrát toho nijak moc není, takže to snad ani nepotřebuje dlouhý úvod 



Intenzivní a jemná  (Orion)

 Koupeno - Albert. Balení - 100 g. Cena - 39,90
 Jemná čokoláda, která se krásně rozplývá na jazyku.  Má  68% obsahem kakaa, takže je příjemně hořká.   Musím říci, že  mne příjemně překvapila. A cena je taky podle mého velmi příznivá.
9/10 

Šípkovo-jablečný džem (Podravka)

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 380 g, Cena - 39,90 (doporučená)
Džem sice obsahuje hodně cukru, ale chutná docela zajímavě - má i trochu kyselý tón. Je docela hustý, takže se hůř roztírá -pro mazání palačinek jsem ho musela trochu naředit, ale do šátečků z tvarohového těsta to bude naopak plus.
7/10

Almette-medvědí česnek

Koupeno - Biomarket Vacek. Balení - 150 g, Cena - 29,90 (akce)
Tvarohový sýr našlehaný dusíkem. Chuťově není špatný, ochucení česnekem je přiměřené, ovšem  rozdíl mezi ochucením medvědím česnekem a klasickým česnekem se mi zdál minimální. Je poměrně hustý, při mazání se trochu drobí – čekala jsem ho nadýchanější, ale jako zásadní vadu to nevidím. Složení je OK, žádné náhražky nebo zahušťovadla.
7/10

 Celozrnné sušenky čokoládové (Rej)

Koupeno - Brandnoox box. Balení - 34 g, Cena - 8,90 (doporučená)
Balení obsahuje 4 sušenky, které mají vysoký obsah celozrnné mouky (kromě pšeničné obsahují i mouku žitnou). Jsou poměrně tvrdé, což je v podstatě plus, protože ukousnout jdou, ale nedrobí se. Na první kousnutí mi chuť přišla trochu zvláštní, ale nakonec převážila ta čokoládová. Na rychlé zahnání chuti na něco malého k zakousnutí  nebyly úplně špatné.
7/10 

Krůtí maso s provensálským kořením  (Karlova koruna)

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 300 g, Cena - 44,90 (doporučená)
Sama bych si masovou konzervu nekoupila, ale když už byla v boxu... Rozhodli jsme se ji vzít na chatu, kde nejsem na vaření moc vybavená, takže nějaký polotovar či hotovka se hodí. Dali jsme si ji nakonec zastudena jako pomazánku na chleba. Nebylo to úplně špatné, konzerva  obsahovala opravdu jen libové maso (bez chrupavek, šlach ap.)  a rosol z masové šťávy, jen mi nesedělo ochucení provensálským kořením.
6/10

Hovězí maso s uzeným špekem (Karlova koruna)

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 300 g, Cena - 44,90 (doporučená)
I tato masová konzerva obsahuje opravdu jen libové maso bez jakýchkoliv nežádoucích příměsí (chrupavky, šlachy), rosol z masové šťávy a nahoře vrstvičku tuku ze slaniny. I ji jsme snědli  jen za studena jako pomazánku na chleba (vydatně posypanou cibulkou). Pomazánka z  hovězího mi chutnala  víc než z krůtího masa, asi i díky zajímavému ochucení uzenou slaninou, které šlo s hovězím dobře dohromady. A i cena mi přijde celkem OK. Musím říci, že tahle konzerva pro mne byla  příjemným překvapením.
8/10

Almond (Gellateli)

Koupeno - Lidl. Balení - 120 ml, Cena - 12,90 
Zmrzlina s rostlinným tukem v polevě z mléčné čokolády s mandlemi.  Nechala jsem se zlákat obrázkem, na kterém poleva vypadala mnohem čokoládověji. V reálu  chutnala hlavně po cukru a tuku, čokoládově moc ne a samotná zmrzlina mne taky nenadchla.  No – měla mne varovat cena ….
4/10

Il sano višeň (Chodovar)

Koupeno - Restaurace Vranov. Balení - 500 ml, Cena - asi 10 Kč
Tuto limonádu koupil manžel z nostalgie, když ji uviděl v hospodě (tam jsme si tedy dali pivo, limonádu jsme si odvezli domů). Jde o regionální produkt, který se vyrábí už hodně dlouho, manžel ho pamatuje z dětství, tak si jeho chuť chtěl připomenout. Limonáda se vyrábí z minerální vody vyvěrající v oblasti Kosího potoka v západních Čechách a je dochucena originálním sirupem. Chuť mi přišla docela zajímavá - tak trochu připomínala colu kombinovanou s višňovým sirupem. Pro někoho může být mínusem, že je částečně slazená umělými sladidly.
6/10

Run-ní ptáče švestaka a skořice (LeGracie)

Koupeno - swap. Balení - 65 g. Cena - ?? (podle netu kolem 19 Kč)
Jde o kombinaci pohankové a rýžové kaše s chia seminky, kterou stačí zalít horkou  vodou a nechat dvě až tři minuty odstát. Ochucená je třtinovým cukrem, skořicí a kousky sušených švestek, je bez laktózy a bez lepku.  Chuť je trochu zvláštní (asi ta pohanka - já na ni nejsem moc zvyklá) a kousky švestek zůstaly poměrně tvrdé. Po zalití doporučeným množstvím vody vytvořila něco jako kyt, musela jsem vodu přidávat, aby se dala jíst. Chuťově mne nezaujala, plus má za dobré složení.
6/10

Polooštiepok na gril (Liptov)

Koupeno - Coolbox. Balení - 120 g, Cena - 44,90 (doporučená)
Jde o parený sýr speciálně upravený pro grilování nebo rozpečení na pánvi. My jsme si ho rozpekli na pánvi, protože se mi kvůli dvěma kouskům nechtělo rozehřívat gril. Balení obsahuje dva kousky sýra v tenké kůrce, díky které se s ním dobře na pánvi pracovalo (při manipulaci nevytékal).  Chuťově není špatný, ale cena mi přijde trochu vysoká.
7/10

Moutarde francaise (Duc De Coeur)

Koupeno - Lidl. Balení - 200 g. Cena - kolem 20 Kč (už  přesně nevím)
Zrnitá hořčice (pravila etiketa - já bych řekla spíš "hrubozrnná") je úlovek  z francouzského týdne v Lidlu. Je opravdu dost hrubá a hodně chuťově výrazná, ale dobrá. Používala jsem ji hlavně do zálivek na saláty, tam mi pasovala skvěle. I cena mi přišla hodně dobrá.
9/10


Vítězem měsíce je v mých očích tentokrát čokoláda Orion (což u mne není překvapivé - pravidelně se v této roli střídají čokolády a sýry)  následovaná hrubozrnnou hořčicí z Lidlu. Příjemný překvapením bylo i hovězí maso ve skle. Jenoznačným propadákem je zmrzlina Almond, ta pro mne byla zklamáním, zbytek nevybočil z průměru.
Tak co, dostali jste chuť něco vyzkoušet? Nebo spíš raději ne ...?

20 komentářů:

  1. Mňam, tolik dobrot. Mě nejvíce zaujaly masové konzervy a tu čokoládu jsem už měla a byla výborná.

    OdpovědětVymazat
  2. Martino, mne ty konzervy docela příjemně překvapily - bála jsem se, že to nebude k jídlu... A hořké čokolády - ty já můžu...

    OdpovědětVymazat
  3. No, jak koukám, opět žádný vyložený trhák... Hořčici jsme doma asi už taky měli, čokoláda Orion mě překvapila. masovou konzervu jsem už doma neměla snad 20 let....
    Stáňo, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já jsem konzervu naposledy měla snad v době, kdy jsem ještě jezdila jako vedoucí na tábory a měli jsme je vždycky na puťák.... (a jedli jsme je přesně tak, jak teď na té chatě - namazané na chleba), tak to byl takový návrat v čase.

      Vymazat
  4. Tak za mě čokoláda a sýry ;)
    Krásný pátek, Ilona

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za tip na hrubozrnnou hořčici. Dávám jí na ryby a zasypu koprem, díky konzistenci pak pokrm drží tvar a vypadá.
    Na masové konzervy s nostalgií vzpomínám, už to nejím. Ta kvalita, co dřív byla, dávno není a nemám zájem o odpad, i když tvá recenze hovořila přívětivě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, nevím, jestli jsem měla štěstí, ale obě ty konzervy, pokud jde o kvalitu masa, byly fakt velmi slušné. To socíkové vepřovky byly někdy horší, z těch jsem občas vydolovala nějakou flaksu

      Vymazat
  6. Mně ty masové konzervy moc neseděly, bylo mi po obou těžko a bohužel ta hovězí se mi nakonec i zkazila, tak jsem jí musela asi půlku vyhodit :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás konzervy fakt OK, jen u té krůtí nám ani jednomu úplně nesedělo ochucení

      Vymazat
  7. Já masovou konzervu občas koupím, právě když musím něco rychle uvařit....třeba rizoto ze zbytku rýže :-)
    Cokoladu ochutnám, protože právě tuhle jsem obchazela a nevěřila jí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, mě ta čokoláda fakt příjemně překvapila.

      Vymazat
  8. Stáni, u mě vyhrávají sýry na celé čáře a masové konzervy taky nekupupu vůbec, ale tyhle vypadají dobře. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, sýry nebyly špatné ani jeden. Pokud jde o konzervu, já nějakou měla snad po 20 letech

    OdpovědětVymazat
  10. Teda Stano, ty mi davas! Jsem v redukcnim rezimu, tzn. k veceri dnes jen salat z cinskeho zeli v sest a ted ctu toto. Takze ja bych si dala uplne vse:-D. Tyhle clanky a fotky s jidlem mi v tomto obdobi davaji...:-D, hezky vikend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, to se omlouvám, že ti dělám chutě... ;-). Ale tedy podle mého ani při redukčním režimu by se večeře neměla skládat jen z čínského zelí

      Vymazat
  11. Mě třeba ta zmrzka z Lídlu chutná moc :) Včera jsem měla v lídlu (pro mě novinku) zmrzlinu v kornoutu čokoládovou a to byl propadák :D Na obrázku čokoláda jako uhel a po rozbalení zklamání. Vadil mi i měkký kornout, který ale zase vyhovoval přítelovi. Rej sušenky znám a měla jsem oříškové, které chutnají jako bebe :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znáš to - 100 lidí, 100 chutí... :-). Mě tady právě zklamala ta čokoláda - byla na mne moc sladká ... A díky za varování - kornoutu se tedy vyhnu taky... (mám je ráda křupavé jako ty)

      Vymazat
  12. Mám pocit, že ty zmrzliny kupujeme, nebo obdobné a mě celkem chutnají, ale o žádný zázrak se nejedná. Ty oštiepky jsou moc fajn. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ta zmrzlina moc nechutnala, hlavně mne zklamala poleva, která byla málo čokoládová, zato děsně sladká.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)