středa 1. února 2023

Leden v kostce

 Leden mi utekl jako voda - ani jsem se nenadála byl tu jeho konec. Pro mne byl pracovně hodně hektický a možná i proto jsem v jeho průběhu  málo fotila a ani u článků na blogu jsem nedodržela obvyklou frekvenci publikace článků ob den. Nebyla energie a někdy ani nálada. Fotek jsem teď nakonec dala dohromady tak tak, aby mi to vyšlo na mou obvyklou úvodní fotku, kam je jich potřeba pětadvacet.
 


Lednové počasí bylo tak trochu aprílové - na Nový rok jsem na našem prvním letošním (a jediném lednovém) výletě podél Šembery šla v podstatě celou cestu jen v tenké mikině a terén byl taky spíš jarní (čti "samé bahno"). 
 
Kolem Šembery bahnem i přes přepad rybníka
Tuchorazská tvrz/boží muka v Tuchorazi/bazilika v Tismicích

Kromě novoročního výletu jsme se ještě další víkend vypravili na procházku na naši Chodovskou tvrz, protože tam byla prodloužená výstava kreseb známých ilustrátorů. Cestou domů jsme se pak ještě stavili na horkou čokoládu a čokoládový fondán  (tedy já - manžel dal přednost pivu) - viz jídelní okénko v závěru

Výstava na Chodovské tvrzi

Jedna sobota patřila mému sběratelskému koníčku. Byla jsem na schůzi Klubu sběratelů kuriozit, kterého jsem díky sbírání čajových přebalů členkou, i na následné výměnné burze. Po jejím skončení chodíme s kamarádkami tradičně do blízkého asijského  bistra. Jasmínový čaj si dávám vždycky, místo oblíbeného sushi jsem tentokrát volila kachnu.

Z burzy/jasmínový čaj/ kachna

Leden byl taky ve znamení prezidentských voleb, které se bohužel ze strany Adreje Babiše vyznačovaly neobyčejně nepříjemnou a špinavou předvolební kampaní mezi prvním a druhým kolem. Nakonec se ukázalo, že většině lidí tento styl nevyhovuje a Babiš v prezidentských volbách neuspěl. Myslím, že jsme si všichni 28. 1. oddechli, že už je po volbách a tedy i po volební kampani. 

Kampaň/k volbám/po volbách

Zcela bez dokumentace bohužel zůstala víkendová oslava synových narozenin (když tedy nepočítám fotku napůl snědeného moučníku). A jeden víkend jsme strávili doma, ani jsme myslím paty nevytáhli, protože jsem byla tak utahaná z práce, že se mi ani nikam nechtělo. 
Ale nakonec jsem aspoň udělala čistku v některých policích ve skříni a věci, pro které jsem neměla využití putovaly prostřednictvím swapových skupin na FB z domu. A vytřídila jsem i nějaké knížky (protože ty nové už pomalu nemáme kam dávat) - ty zatím čekají na hromádce, až k podobnému kroku přemluvím manžela - pak bych je ráda zkusila prodat prostřednictvím Knihobootu, protože na prodávání jednotlivě nemám čas ani nervy. Uvidím, jestli budu s tímto postupem spokojená. 
Po teplém začátku nám v lednu i nasněžilo - v Praze sníh dlouhého trvání neměl, ale na horách si snad přece jen lyžaři přišli nakonec na své. 
A doplním i obvyklé jídelní a dekorační okénko (taky není moc bohaté...)
 
Sníh cestou do práce/sníh o víkendu/třídím knížky
Jablečný koláč z oslavy synových narozenin/horká čokoláda/čokoládový fondán
V restauraci na čaji/pečené brambory/skvělý roastbeef od manžela
Růže od manžela/eukalypt vydrží/spolupráce s Pravebio.cz

Na únor si tak trochu plánujeme prodloužený víkend v Mariánkách, ale to ještě bude záležet na počasí i na volných kapacitách našeho oblíbeného hotelu.

34 komentářů:

  1. Stáni, moc hezká bilance právě uplynulého měsíce. 👍👍 Taková všehochuť, od každého něco.
    Ať jsou i další měsíce v podobném duchu.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, díky. Snad bude trochu menší fofr v práci a vyjde ten prodloužený víkend
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. můj leden utekl bez focení...Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Stáňo, pěkné ohlédnutí. Já jsem téměř celý měsíc promarodila. Měj se hezky, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tak to je nepříjemné. Do dalšího měsíce tedy hlavně hodně zdraví.

      Vymazat
  4. Opět akční měsíc. Umíš si užívat život. Tak ať máš pohodový únor plný zážitků.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, chtěla jsem ještě na jeden výlet, ale to už nevyšlo. Hezký únor i tobě

      Vymazat
  5. Stáni, zajímavé shrnutí tvého akčního ledna. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  6. Stáňo, máš pravdu, leden utekl neskutečným fofrem. Děkuji za tvou bilanci.
    Knihobot mohu vřele doporučit, nezbohatneš, ale je to bez starostí a zbavila jsem se knih, které bych nejraději odnesla do sběru...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, zbohatnutí nečekám :). Potřebuju si trochu uvolnit knihovnu a nechci knihy vyhazovat. Když za ně bude nějaká kačka bude to příjemný bonus. Na Knihobotu mne zaujalo hlavně to, že si od určitého množství pro knihy přijedou...
      Měj se fajn.

      Vymazat
  7. Taky mi leden utekl nakonec celkem rychle a jsem moc ráda, že už skončil. Vůbec mi nesedl a byl to pro mě fakt hrozný měsíc. Taky jsem si ale aspoň vytřídila nějaké věci, mimo jiné i knížky, ty ale prodávám přes Reknihy a jsem s tím spokojená :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne byl leden hlavně pracovně náročný, vždycky už jsem se těšila na víkend, že vydechnu...

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, snad "Mariánky" vyjdou. Zasloužila by sis nějaký relax po tom šíleném pracovním nasazení. Na knížky doporučuju Knihovrátek od Martinusu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, díky za tip, kdyby nevyšel Knihobot, tak zkusím. Mne na Knihobotu zlákalo to, že od 20 knih nabízí, že si pro ně přijedou...

      Vymazat
  9. Taky mám za to, že leden utekl děsně rychle. Tvoje shrnutí je OK, neměla jsi ho vůbec nudný.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ještě že má týden i víkendy - ve všední den chodím do práce za šera za z práce za tmy, tak toho moc nestíhám...
      Hezký den

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni,
    doufám, že ti dovolená v Mariánkách vyjde. Ten jablečný koláč vypadá opravdu dobře. Mrzí mě, že jsem nestihla tu výstavu, ta by se mi určitě líbila. Mám ráda tento typ umění.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky doufám, že dovolená klapne. Vypadá to na druhou půlku února...
      Hezký den

      Vymazat
  11. Marcela Nordic Passion3. února 2023 v 13:44

    Mně se tyhle prehledy moc libi, takova sumarizace predesle doby. Ja k tomu nejsem dost disciplinovana. Hezky vikend, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, já to mám i jako takový deníček pro sebe :)

      Vymazat
  12. Stáňo, pravdu máš, leden utekl, ten tvůj byl hezky naplněn. Kolem Šembery musí být moc hezká procházka. Pokud zkusíš knihobot, dej vědět. Knihy, to je to jediné co jsem v lednu stihla probrat a přemýšlím kam je dám. Měj hezký víkend. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím k přebrání knih ještě přemluvit manžela, abychom si pak dopravu rovnou objednali kurýra.

      Vymazat
  13. Vypadá to na opravdu nabitý leden :). Plno dobrot, ale i radostí, přeji krásný únor :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, děkuji a taky přeju ať se ti únor povede

      Vymazat
  14. Stáňo, manžel je velmi, velmi pozorný a skvělý kuchař. ☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, manžel vaří rád a dobře. Kytky nosí občas, občas si ji koupím sama.

      Vymazat
  15. Taky mi leden utekl rychle, hlavně proto, že jsem 14 dní marodila..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně takhle utekl prosinec - skoro 14 dní jsem byla na neschopence...

      Vymazat
  16. Mariánky jsou krásné, pokud teprve pojedete, moc si to užijte a pokud jste už byli, doufám, že se líbilo :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím ještě pořád plánujeme (a čekáme na lepší počasí). My už jsme v Mariánkách párkrát byli a líbilo se nám tam, tak se rádi vracíme.

      Vymazat
  17. Krásné shrnutí měsíce, snad byl i únor v podobně záživném duchu a ty růže od manžela ti jistě udělaly radost. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růže radost skutečně udělaly - komu by taky kytka radost neudělala. A pokud jde o únor, tak ten se nějak slil v jednu velkou šmouhu...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)