čtvrtek 24. ledna 2019

Loket

Na víkend v Mariánských Lázních  jsme si sice objednali gurmánský balíček, ale samozřejmě jsme ho nestrávili jen jídlem, ale vypravili jsme se i na výlet.. Jako jeho cíl jsme si vybrali   městečko Loket, které leží asi  40 km severně od Mariánských Lázní na úpatí Slavkovského lesa. 



Loket vznikl v podhradí stejnojmenného hradu někdy ve 13. století a původně býval důležitým královským městem. Leží v meandru řeky Ohře, která zde vytváří ohyb podobný lidskému lokti - odtud také pochází  jeho název. Dominantou města je gotický hrad,  centrum  města je památkovou rezervací, ve  které se zachovala řada historických domů i velká část historických hradeb. A díky tomu působí město velmi malebně a přímo láká k procházce svými uličkami.
A teď už nechám mluvit spíš fotky...











A procházku městem jsme zakončili něcím malým k zakousnutí v malé příjemné restauraci Atmosféra, která je přímo na náměstí. V mém případě to byla kachní paštika a horké borůvkové víno.



A na ten zmiňovaný hrad vás vezmu příště...

32 komentářů:

  1. Jeee, tam se muselo hezky procházet. Nikdy jsem tam nebyla. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, je to takové příjemné poklidné městečko...

      Vymazat
  2. Stáni, díky za reportáž. Tady jsem nikdy nebyla. Povedené fotky. Měj hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji :-). My už z Lokte kdysi vycházeli na výlet kolem Ohře. Já si cestou natáhla sval. takže jsem byla ráda, že jsem se doplížila zpátky a na procházku po městě nebylo ani pomyšlení. Ale zdálo se mi, že městečko je pěkné, tak když jsme teď byli poblíž, využili jsme to.

      Vymazat
  3. Nikdy jsem tam nebyla a jak vidím je to hezké městečko. Je na co se dívat. Takže díky za fotky a těším se fotky hradu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, městečko je takové poklidné, velké tak akorát na příjemnou procházku. A líbí se mi, jak je "obklíčené" řekou.

      Vymazat
  4. Stáni, Loket je moc hezký. Malinký, ale určitě stojí za návštěvu :) Už jsme tam nebyli několik let...tak děkuju za připomenutí :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, Loket se mi opravdu líbil a jsem ráda, že jsme se tam tentokrát vypravili a prošli si ho.

      Vymazat
  5. Krásné fotky, Stáňo.
    Máme to daleko, tak aspoň virtuálně ;)
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, však já se s tebou taky ráda virtuálně toulám po místech, které máme z ruky zase my :-)

      Vymazat
  6. Stáni i já moc děkuji za nádhernou procházku. Pro mne je Loket neznámý, ale určitě stojí za návštěvu. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeňko, pokud vás cesty někam poblíž zavedou, tak určitě stojí za to se v Lokti zastavit.

      Vymazat
  7. Veverko, děkuji za reportáž z místa, které vůbec neznám. Gurmánský víkend jste si opravdu užili a tak t má být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráďo, víkend byl opravdu prima - jak jídlo, tak ubytování, tak výlet do Lokte i courání po Mariánkách. Měj se pěkně

      Vymazat
  8. O tomto městu jsem slyšela, ale mám to přes celou republiku, škoda... Vypadá moc hezky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, od vás je to fakt daleko. Ale třeba tě tam cesty někdy zavedou

      Vymazat
  9. Zaujímavý článok. Ešte som tam nikdy nebola ale vyzerá tam pekne :-)

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, Loket je pěkné městečko a teď v zimě tam bylo velmi poklidno, takže procházka po něm byla příjemná. Jako cíl výletu je určitě fajn.

      Vymazat
  10. Skvělé místo, dokonalé fotky v modrém nebi, díky, žes nás vzala s sebou.
    Měj se hezky i doma :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, sobota minulý týden byla jako vymalovaná (a díky sluníčku mi nepřišla ani velká zima), přesně na courání po městě i hradě. I ty se měj hezky

      Vymazat
  11. Stáňo, děkuji za kouzelné, zasněžené připomenutí našeho podzimního výletu - Loket je kouzelný a doufám, že se brzo vrátím!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Bydlím v Podbeskydí a vloni koncem léta jsem prožila nádherný týden v západních Čechách. Viděli jsme toho velmi mnoho, mimo jiné i městečko Loket včetně hradu a okolí. Moc se mi tam líbilo. Díky za připomenutí. H.

    OdpovědětVymazat
  13. Stáni, tam se chci jednou také podívat, ale zatím se to nepodařilo. Takže děkuji za procházku s Tebou, za krásné fotky a už se těším na hrad. :o)
    Přeji příjemný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, Loket je příjemné městečko, které stojí za návštěvu. My to taky plánovali docela dlouho, ale letos to klaplo :-)

      Vymazat
  14. Jo, Loket je proste nadhera! Hezky jsi ho nafotila. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, vidím, že tě Loket zaujal taky. A díky za pochvalu fotek

      Vymazat
  15. Kachní paštika a horké borůvkové víno, celkem neobvyklé položky :) Musela to být zkušenost něco takového ochutnat. Koukám, že vám vyšlo krásné počasí, nám tu pořád sněží :) My jsme o víkendu s přítelem navštívili Brno, na které se chystám také vydat 2 články :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, paštiku já ráda a v restauracích si ji občas dávám. Borůvkové víno pro mne byl experiment (chutnalo). A sobotní počasí nám fakt vyšlo super, v neděli už to za moc nestálo, ani jsme už neuskutečnili uvažovaný výlet na rozhlednu cestou domů (ono by z ní nejspíš nebylo v nízké oblačnosti a mrholení nic vidět)

      Vymazat
  16. Těšila jsem se na hrad, ale musím říct, že i ty městské uličky mají své kouzlo. Takže jsem vlastně spokojená a můžu se těšit i na příště.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, slíbený hrad jsem dneska konečně dopsala a už "visí".

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)