sobota 5. ledna 2019

Chris Carter - Noční lovec

Do téhle knížky jsem se pustila  dřív než do knížek, které jsem dostala jako dárky (kromě vánočních i jednu k svátku). Manžel ji měl půjčenou od kolegy, tak abychom si mohli v nějakém rozumném čase vrátit, když si ji chceme přečíst oba.


 Hlavními protagonisty příběhu jesou opět sympatičtí detektivové z oddělení sériových vražd - Robert  Hunter  a  Carlos Garcia, kteří tentokrát pátrají po vrahovi mladých žen.  První nalezenou obětí je mladá talentovaná malířka a  její pitva znamená další oběti. A brzy se objeví další oběť, u které způsob vraždy vykazuje podobné znaky... Do pátrání tentokrát vstupuje i soukromá vyšetřovatelka  - bývalá policistka s nevšedním osobním příběhem, která pátrá po pohřešované ženě. Ta by podle charakteristiky mohla být další  obětí...


Autor i tentokrát dodržuje styl krátkých kapitol, které udržují čtenáře v napětí a díky kterým se příběh dobře čte Trochu jsem litovala, že role soukromé vyšetřovatelky nebyla víc rozvinutá, přišla mi jako zajímavá postava a mohla vnést do příběhu zase jiný náboj.  A závěrečné rozuzlení i přišlo malinko překombinované. Ale i přes tyto výhrady jsem knížku zhltla v podstatě jedním dechem.  Je to možná ovlivněné i tím, že autor vystudoval psychologii a chování zločinců a působil jako člen týmu soudní psychologie, takže zná policejní práci i charaktery zločinců z vlastní praxe. Ale  i tak nepřestávám žasnout nad tím, jak bizardní a brutální způsoby vraždy dokáže autor vymyslet. 


Anotace
V Los Angeles řádí sériový vrah. Na ženách, které mu padnou za oběť, nejsou navenek patrné žádné známky násilí – jen zašité rány, v nichž se však nacházejí předměty tak hrůzné, že svědčí o mimořádně zvráceném pachateli. Detektiv Robert Hunter se při honbě za pachatelem střetne se soukromou vyšetřovatelkou Whitney Meyersovou. Sledují stejnou stopu a zjišťují, že se pohřešují další ženy. Jsou ještě naživu? Podaří se dostihnout šíleného vraha dřív, než unese a bestiálně zabije další oběť? Jaké strašlivé tajemství skrývá minulost muže, který se dopouští tak nestvůrných zločinů?
Vydalo nakl. BB art v r. 2013

18 komentářů:

  1. I když nadšení úplně z Tvého příspěvku necítím, Stáňo, myslím, že tip je to dobrý. Jak já bych si přečetla nějakou dobrou detektivku...
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, tak to jsem asi napsala špatně - knížka se četla dobře, je to napínavé, vlastně celou dobu se to pěkně rozvíjí, až ten konec nebyl úplně ono. A tedy ty způsoby vražd jsou hodně děsívé, ale je to thiller, tak s tím se musí počítat.

      Vymazat
  2. Stáni, další pěkný tip na dobrou knihu. Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem zvědavá, jestli se časem rozhodneš nějakou vyzkoušet a pokud jo, tak jak se ti bude líbit. Přece jen to není knížka typu "pohlazení po duši", ale docela drasťárna, byť dobře napsaná

      Vymazat
  3. Tak zkusenosti autora zni opravdu slibne! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, mne to, že má autor zkušenosti se zločinci trochud děsí - detektivky beru jako pohádky pro dospělé, takže čirou fikci. A v tomto případě mne malinko straší to, že nějaké ty bizardní vraždy mohly být inspirovány skutečností...

      Vymazat
  4. Zajímavá knížka a moc pěkná recenze:) Pro mě to ale příliš není:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teri, jasně - každý preferuje jiný žánr a thillery to zrovna být nemusí

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze:) Přesně na takové čtení mám teď v zimě chuť, takže děkuji za lákavý tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabino, tak pak dej vědět, jak tě knížka zaujala.

      Vymazat
  6. Stáni, kamarádka mi povídala, že to divně končí a ty to koukám potvrzuješ...
    No stane se :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ono se to u detektivek stává, že konec je buď překombinvoaný nebo nejasný. Tady bylo trochu moc náhod a štěstí najednou. Ale četla jsem detektivky, kde jsem byla z konce zmatená a to zas tady se to seskládalo celkem logicky

      Vymazat
  7. Ahoj,
    kniha vypadá fakt dobře, detektivky mám moc ráda. Mrknu se po ní v knihovně, doufám, že se tam tak do týdne dostanu:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, knížky od Cartera jsou psané tak, že se dobře čtou krátké kapitoly, děj má spád... Jsem zvědavá, co tomu budeš říkat, jestli nějako vyzkoušíš.

      Vymazat
  8. O autorovi i knize slyším prvně. Recenze je to zajímavá, ale taky si nejsem jistá, jestli by to bylo pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  9. Elle, já tohle autora objevila díky manželovi, který si jednu z jeho knížek půjčil od kolegy. Ale já mám detektivky a thillery ráda, takže jsem si ho docela oblíbila.

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda Cartera miluju, zrovna tenhle díl ještě načtený nemám, ale moc se na něj těším! Nejlepší zatím asi sochař ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janino, tak Sochaře jsem zase nečetla já. Ale v plánu je...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)