čtvrtek 1. září 2022

Srpen v kostce

Indiáni označovali srpen jako měsíc zrní. Kdybych ten letošní měla nějak nazvat já, označila bych ho jako měsíc veder. Ostatně i podle meteorologů bylo letošní léto, srpen nevyjímaje jedním z nejteplejších za posledních asi 40 let. A právě ta vedra, která panovala většinu měsíce, způsobila to, že jsem v srpnu zrovna aktivitou nehýřila.

V srpnu jsem v podstatě neměla dovolenou (jen jeden den přidaný k víkendu), takže jsem ho strávila v práci. Díky vedrům jsme některé dny dostali možnost pracovat z domova, čehož jsem ráda využila  - moje kancelář nemá klimatizaci, zato má okna na jih, takže jsem si tam připadala jako na pekáči.  Asi jediné, kam jsme vyrazili byla večeře s kamarády v restauraci XXL (krevety, co jsem měla jsem nevyfotila, ale byly dobré) a já sama jsem pak ještě byla na setkání s kamarády - sběrateli čajových přebalů v hospodě Na staré ráně.

Vepřové rillettes Na staré ráně/Mangová limodáva v XXL/Pár nový čajů a taky sušenky
Vedro všude/Sorbety Gron/Mangový Mrož

Tři ze čtyř víkendů patřily chalupě. Díky vedru a absenci deště se nám neurodila zatím žádné cukety (takže jsem letos zatím  neřešila obvyklou otázku „kam s nimi?“) a blumy byly tak červané, že odpadlo další kolo zavařování. Jedinou úrodou tak v srpnu byly brambory, co poněkud neplánovaně vyrostly na kompostu.
V půlce srpna  jsme z chalupy vezli mámu na návštěvě ke kamarádce, tak jsme se stavili v Chotěboři a v restauraci Panský dvůr na náměstí si dali oběd.
A poslední srpnový  víkend tam s námi strávil syn se svou přítelkyní – syn si to moc neužil, protože ho skolila nějaká střevní viróza, zato jeho slečna bravurně zvládla sekačku a posekala trávu na místech, kde nám ještě roste.

Dvakrát z louky do vázy/Grilujeme
Kytičky
Megapýchavka/Pálení ořezaných větví/Manžel ulovil žabičku
Dvakrát Chotěboř/Grilovaný sýr (Panský dům)
Sekání trávy/Brambory/Jeřabiny značí příchod  podzimu

K předposlednímu srpnovému víkendu jsme přidali ještě pátek a vyrazili jsme na chatu. Potřebovali jsme opravit komín, který mírně pošramotil na podzim spadlý smrk a chtěli jsme vyrazit na nějaký výlet. To první jsme zvládli, to druhé moc ne – trochu nás vypeklo počasí.  Ještě v pátek jsme stihli vylézt na věž kostela Všech svatých ve Stříbře a dát si tam na náměstí oběd na terase restaurace Excellent, ale v sobotu  v podstatě celý den pršelo jen se lilo. Dopoledne jsme tak strávili lenošením u knížky a odpoledne posezením na verandě u kamarádů ze sousední chaty. Až večer se trochu vyčasilo a tak jsme se došli kouknout, kolik je v přehradě vody (málo – takhle málo v létě nepamatuju).

Prší.../S čajem a knížkou/V přehradě je fakt málo vody
Věž kostela Všech svatých/Kuřecí prsa s čočkovým salátem/Leotošní první špekáček na ohni

A nakonec malé dekorační a jídelní okénko.

Stejné místo, stejná svíčka, ale tři vázy a tři kytky
Řezy ze strouhaných jablek/Švestkové knedlíky/Bruschetta

Dneškem začal astronomický podzim (a je to už znát na tom, kdy se stmívá) a taky asi můj nejoblíbenější podzimní měsíc.  Doufám, že mne nezklame a přinese příjemné počasí babího léta - už proto, že se v jeho druhé polovině chystáme na dovolenou.

1. Stáni, ano vedra byla neuvěřitelná, ale i tak máš srpen nabitý. Měj pohodový den.

1. Marti, já vedra nesnáším, takže jsem se srpnovým počasím dost bojovala.
      Měj se fajn

2. Stáňo, i my měli velmi pracovní měsíc, požehnáním byl bazén, kam jsem vždycky navečer odpadla...
    Musím se smát, i já jsem jednou obědvala v Panském domě (Pančáku, jak se tam říká :o)) a měla jsem stejný oběd jako ty,
    I nás čeká dovolená, tak nám i vám přeji, ať v pohodě vyjde.
    Pa, Helena

1. Heleno, my do Panského domu zamířili úplně náhodou - prostě jsme zaparkovali na náměstí a rozhlédli se. Držím palce, ať vám dovolená vyjde.
      Měj se fajn

3. Teplá boli teda neskutočne, ja čo mám rada leto, tak už aj na mna to bolo privela. Ale teraz už si zas hovorim, že prečo sa zrazu tak ochladilo a musim sa už balit do mikiny a vesty???

1. Já mám babí léto ráda, vzdor tomu, že mi ráno mrznou v sandálkách palce :). Ale odpoledne je pak snesitelně teplo a ne vedro na padnutí (tedy pokud babí léto vyjde - tak může pršet týden v kuse ;-)).

4. Ahoj Stáňo, tepla jsme si užili všichni dostatek, kdyby tak šlo napytlovat na zimu :o) Zaujal mě mimo jiné mangový mrož, ten jsem nikde neviděla a mango miluju. Přeju hezkou dovolenou, odpočiň si. Lenka
    www.babilenka.cz

1. Lenko, já mango miluju taky a jak je něco s mangem, tak to musím zkusit. Toho Mrože kupuju v Albertu a z Lidlu jsem měla podobný kelímek pod jejich značkou Balino a ten byl taky fajn.
      Měj se pěkně,

5. Marcela Nordic Passion3. září 2022 v 19:38

Pestrý srpen, vedra byla skutečně úmorná, září určitě nabídne příjemnější teploty, ale končí léto, které pro mě znamená volno, narozdíl od září 😊. Hezký večer, M.

1. Tak já pracovala skoro celé prázdniny, tak mne čeká volno v září :).
      Měj se fajn

6. Jé, tak to byl krásný měsíc :-) A ty dekorace jsou moc krásné, ty já miluji ♥ Zrovna včera jsem si koupila podzimní dekoraci v Tescu. Už se šíleně těším na podzim!♥

1. Jani, jsem ráda, že se ti dekorace líbí. Já se snažím moc nenakupovat, spíš lovím v přírodě a přidávám svíčky. Ale občas taky nějaké dekoraci neodolám. A podzim mám taky ráda, hlavně ten časný.

7. Měla jsi svým způsobem pěkný srpen. Září mám taky ráda. Když se povede, tak je to OK.
    Měj pěknou neděli, Stáňo!
    Hanka

1. Hanko, já bych řekla, že září je můj neoblibenější měsíc. Většinou bývá ještě hezky, ale nejsou úmorná vedra. Doufám, že mi to taky vyjde na tu dovolenou.
      Mějs e fajn

8. Ta vedra byla příšerná! Jinak jsi měla i tak hezký srpen :). Já se taky na podzim těším :).

1. Mne ta vedra hrozně unavují, zvlášť v Praze v kanceláři. Takže budu ráda za o něco méně horké září :).

9. Já si teda ze srpna pamatuju hlavně deště :D Doufám, že nám září přinese ještě babí léto :) Už se ale taky těším na ty večery v mlze a na pomalé dny :)

WantBeFitM

1. Tak nám pršelo jen o to víkendu, co jsme byli na chatě. A pak asi ještě dva dny v týdnu. Ale déšť mne tak neničí, takže mi nezůstane tolik v paměti :).

10. Ahoj Stáni,
    i když jsi neměla dovolenou, stihla jsi toho fakt hodně. Ty knedlíky na závěrečných fotkách vypadají extrémně lákavě, hned bych si dala:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Hani, na dovolenou už se těším... Knedlíky doufám nějaké ještě budou, i když letos tedy máme švestky extrémně červavé
      Hezký den

11. Ahoj Stáni, musím souhlasit vedra v srpnu byla úmorná. Bohužel já před teplem neměla kam utéct, doma fakt nemám koutek odkud bych mohla nerušeně pracovat a bylo tam chladněji. Věřím, že alespoň ty víkendy na chatě byly fajn a trochu sis odpočinula.

1. Doma máme dva pokoje na sever, ale pak už bylo vedro i tam. Ale chalupa je částečně kamenná, takže místnost s okny na severozápad docela drží chladno.

12. Ano, ty vedra byla velmi, velmi náročná. Máte traktůrek na sekání trávy, to je super fotka ♥♥

1. Eriko, traktůrek je nutnost, na to, abychom zahradu poběhali s klasickou pojezdovou sekačkou, je moc velká, resp. je tu málo pracovních sil. I s traktůrkem tím manžel stráví skoro celý den (vždyky je třeba ještě křoviňákem posekat trávu tam, kam se se sekačkou nedá zajet).

13. Já mám podzim také ráda, ale ještě bych brala klidně léto (i s vedry :D), uteklo na můj vkus nějak rychle... :(

Ela

1. Jj, čas letí hrozně rychle, člověk se ani neohlédne a měsíc je pryč...

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)