středa 25. března 2020

Malé radosti


Koronavirus, omezení pohybu, nutnost nosit roušky... Vypadá to, že tento způsob jara je poněkud nešťastným - abych parafrazovala klasika. O to víc je podle mého třeba si dělat malé radosti.
A já vám tu dvě malé radosti, které mi zpříjemnily tento týden ukážu. Jednou jsem si radost udělala sama, podruhé mi radost udělal někdo jiný.


V pondělí mi radost udělala Dáša z blogu Cestou necestou. Už před časem jsem u ní na blogu vyhrála v soutěži knížku  Libora Sváčka Jižní Čechy. V pondělí jsem si ji konečně vyzvedla na poště, kde už na mne čekala od minulého týdne.  Knížka mi udělala opravdu radost - a ne malou spíš velkou. Je to moc pěkná fotografická publikace, takže jsem se na fotkách mohla kochat jak místy, která vyvolávala vzpomínky na  dětství (Kozí hrádek, Tábor), tak místy, které jsem poršla na výletech (Šumava, Česká Kanada i třeboňské rybníky). A taky jsem už nad fotkami v duchu spřádala, kam se ještě vypravíme na další výšlapy a výlety :)
Dášo, ještě jednou díky.



A v úterý jsem si udělala radost sama. Při nákupu jsem do košíku přihodila svazek tulipánů (tedy svazky dva, ale ten druhý dostala máma spolu s čerstvým nákupem, co jsem jí nesla). A konečně jsem doma trochu obměnila dekoraci v obýváku. Kytice tulipánů nahradila  už poněkud omšelé borůvčí z našeho únorového výletu.  A tác jsem místo šišek, které mi s tulipány neladily, doplnila kameny s krystaly augitu z Vlčí hory 



Všem vám přeji hezké dny a pokud to jde, dělejte si malé radosti taky

46 komentářů:

  1. Velká gratulace ke krásné výhře. Kytička nádherná.Přeji trochu poklidnější dny a více pozitivních zpráv. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Stáni, kytky jsou důležité a jsou potřeba i v této době. Krásná barva tulipánů. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám tuhle barvu ráda, pokud jsou všechny svazky kvalitativně stejné, dost často sáhnu právě po ní.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáni, teď si víc než kdy jindy musíme dělat malé radosti. Tulipány jsou moc krásné, stejně jako ta kniha. Mám ji, vím :o)
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, knížka je opravdu pěkná. Radost tedy rozhodně udělala. No a tulipánům jsem neodolala...
      Hezký den

      Vymazat
  4. Krásná barva oku lahodící.
    Z těch drobností se skládá obrovská mozaika a je v ní recept, jak přežít a nezbláznit se.
    Veverášková, příjemné dny, ať ti to doma jde od ruky a nezlobí tě. Nemyslím manžel, ale home office.
    Zdraví a zase jen zdraví...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, home office drhne (nějak se doma hůř soustředím), ale nezbývá než bojovat.
      Zdravé dny i tobě

      Vymazat
  5. Stáňo, kniha vypadá krásně až luxusně. Tulipány mám taky ráda a tato barva je moc pěkná.
    Malá radost každý den je potřeba, ba nutná.
    Pěkný den.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, malé radosti udržují dobrou náladu a ta je teď třeba zvlášť.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  6. Kniha musí být krásná, tak se nedivím tvé radosti Stáňo. Já si včera pro radost nastříhala pár větviček zlatice do vázy, už je krásně napučená.
    Každý den ve zdraví přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, my máme před domem zlatici několik, ale údržba zeleně nám je sestříhala hodně na krátko, takže do vázy se z nich nic uloupit nedá. Až uvadnou tulipány budu se muset podívat po jiných větvičkách (a možná k nim přikoupím i nějakou velikonoční dekoraci)
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. Stáni, tak mám radost, že Ti kniha udělala radost. :o)
    Tulipány jsou moc hezké, já je mám teď doma ve žluté a tyto fialové vypadají krásně.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tulipány - to je prostě jaro :). A za knížku ještě jednou díky.
      Zdravím do jižních Čech :)

      Vymazat
  8. Kytice tulipánů je nádherná. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, taky proto jsem v tom Lidlu neodolala a přihodila je k pečivu :)

      Vymazat
  9. Tulipány mají nádhernou barvu. Měla jsem v plánu ustřihnout si narcisky na zahrádce a ty zmrzly. Musím pohledat umělé tulipány, ty tady někde jsou. Velké obchody míjím a v našem malém obchůdku kytky nemají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, já na tulipány chodím do Lidlu, tam je mají většinou fakt pěkné. Já zas nemám ty kytky kde stříhat - na chalupě něco vyroste až za dlouho...

      Vymazat
  10. Sákryš, ten augit jsem si asi taky dovezla z cest, jmenovitě z Nochten. Tam jsem něco sebrala, co vypadalo stejně! Já spíš myslela že to je struska z elektrárny! Tulipány mi ještě nenarostly tak aby byly do vázy, ale začínají se hódně vytahovat narcisy a ty už mi ve váze kvetou. Jinak to zatím furt jistí zlatice od plotu. Ta rozkvétá ve váze velmi ochotně. Jo a hyacinty, ty taky už na zahradě kvetou. Akorát tedy na venku když rozkvete celá plocha je to nádherná vůně, ale jak to dá člověk domů, je to pěkná síla. Tuhle jsem si říkala kde a co mi v pookoji zkyslo a teď to tam smrdí...nezkyslo nic, ale to byly ty hyacinty ve váze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, hyacinty právě pro tu vůni nemá v oblibě manžel. Já se s ní vždycky tu chvíli, co mám hyacint doma, popasuju.
      Ty moje kameny jsou z Vlčí hory (mezi Stříbrem a Tachovem), což je původem sopka. Kameny jsou zbytky lávy právě s krystaly augitu.

      Vymazat
  11. Gratuluji ke krásné výhře. :-D Tulipány jsou krásné, mají nezvyklou barvu.
    Hezký den. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Mám tuhle barvu u tulipánů docela ráda, takže po ní sahám poměrně často.
      měj se pěkně

      Vymazat
  12. I já si udělala radost tulipány. Taky mi dělají radost lidi, kteří nám, zdravotníkům, stále šíjí roušky. A v neposlední řadě mi udělala radost jedna firma, která mi nabídla zdravé dobroty pro moje infekční holky. Hned jak balíček dorazí napíšu článek nebo natočím video :-) Takže vlastně hodně radostí v jednom blbém týdnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, myslím na tebe, máte to teď náročné. Držím palce, ať ve zdraví přečkáte. Hodně síly.

      Vymazat
  13. Krasne radosti, Stano, a mas pravdu, je jich treba. Tulipany maji nadhernou barvu a a knizka je, myslim, pravych rukou. Klidny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  14. Miluji tulipány. A ta kniha je určitě moc krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, kniha se mi moc líbí, mám jižní Čechy ráda. A tulipány ve váze jsou pro mne takový příznakem jara.

      Vymazat
  15. Milá Stáňo, naprosto s tebou souhlasím. V životě hledám štěstí, pokoru a harmonii. Proto prosím za všechny své blízké, rodinu a přátele, abychom se v této mimořádné době k sobě chovali slušně, ohleduplně . Opatruj se. ☺♥

    OdpovědětVymazat
  16. Dělat si radost je určitě důležité, zvláště během tohoto období. Tulipány miluju, jsou nádherné! Také si snad co nejdříve nějaké koupím. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nedám dopustit na tulipány z Lidlu (odkud jsou i tyhle) - většinou vydrží týden a nejsou drahé (ty moje stály 60 kč)

      Vymazat
  17. Ahoj,
    já miluji čerstvé květiny a taky mám doma tulipány, žluté a červenorůžové. Dělají mi velkou radost a byt hned vypadá lépe:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Naprosto souhlasím, je důležité si dělat (nejen) v tomto období malé radosti :) Tulipány jsou krásné, moc se mi líbí jejich barva :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  19. Je důležité obzvlášť v této době dělat si alespoň malé radosti a nějakým způsobem si připomínat jaro, které už vystrkuje růžky :) Tulipány bych si i já ráda koupila.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je kupovala v Lidlu, když jsem šla pro pečivo :).

      Vymazat
  20. Krásná jarní výzdoba Stáni! :) Já jsem si dneska udělala malou radost, že jsem nám konečně ušila závěsy a hned to tu máme o fous útulnější u nás doma ♥ Doufám, že jaro už brzy přijde ☺

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, tulipány měly výdrž - vyhazovala jsem je až dneska, po týdnu. Zítra zkusím z procházky donést nějaké větvičky, aby byla změna. Já už mám pocit, že jaro je tady - sice dneska bylo chladno, ale jak svítí sluníčko, mám už jarní pocit.

      Vymazat
  21. Malé radosti jsou potřeba a tulipány jsou opravdu nádherné! Knihy zase potěší po kultuře bažící duši. Mně dělá v posledních dnech radost hlavně čokoláda, tak už se začínám děsit, jak se po skončení karantény nevlezu do žádných šatů. :D

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné tulipány i výhra. Taková krásná kniha by potěšila i mě.
    Já tulipány kupovala minulý týden babičce, aby ji to trochu rozzářilo stůl, ale i přineslo trochu té jarní radosti.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)