pondělí 22. dubna 2019

Velikonoce v kostce

Velikonoce jsem strávila, jak je u nás obvyklé,  na  chalupě na Vysočině. Volno to bylo nezvykle dlouhé, protože ke čtyřem oficiálně volným dnům jsem přidala ještě den dovolené. A nezvyklé bylo i počasí - krásné slunečné a teplé dny, které spíše než jaro připomínaly léto (jen noční mrazíky nás vyvedly první dny z omylu). Většina času jsme v takovém krásném počasí věnovali zahradě (a musím říci, že mne trochu děsí, jak moc je už teď na jaře sucho), ale došlo i na lenošení s časopisem u čaje, procházku a samozřejmě pečení mazanců a barvení vajíček, když jsou ty Velikonoce.
Tak takové byly moje Velikonce v kostce. Užili jsme si je a nezbývá než po dlouhém volnu zase na chvíli vplout zítra do pracovního procesu. Sice má být dál krásně, ale nedá se nic dělat :)

40 komentářů:

  1. Stáňo, hezké fotky.
    Tak příjemný návrat do pracovního procesu ;)
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, děkuji. Návrat do pracovního procesu byl těžký - pro papíry jsem skoro nenašla desku pracovního stolu ;-)

      Vymazat
  2. Moc hezká velikonoční kostka :o), Stáňo! Měli jste pohodové dny.
    Přeji klidné úterý! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ano pohodička byla, byť trochu i pracovní.

      Vymazat
  3. Je vidět, že Velikonoce si pěkně užila se vším všudy.
    Hezký dnešní byť už pracovní den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, v Praze se z dnešního dne vyklubal den podstatně studenější a větrnější než byl včerejšek - asi aby nám nebylo líto, že musíme být v práci :-)

      Vymazat
  4. Velikonoce na chatě mohly být super a u nás bylo taky, jako v létě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, že bych na Velikonoce chodila v šurtkách, to si fakt nepamatují, teplé byly opravdu nezvykle.

      Vymazat
  5. Počasí bylo fakt téměř letní. Vloni jsme mrzli v zimních bundách na Moravě a letos jsem šla na výšlap v tričku s krátkým rukávem. Tvoje Velikonoce byly pohodové, Stáňo a mazance máš ukázkové.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, ukázkové mazance pekla maminka. Jejich fotka je trochu chlubení se cizím peřím ;-). Ale nádivku jsem pekla já a linecká vajíčka byla dílem společným...

      Vymazat
  6. Jak je videt, Stano, nic vam na Velikonoce nechybelo. To volno bylo urcite fajn, ale jak pises, vody je zalostne malo. Snad ta vikendova predpoved vyjde. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, taky doufám, že zaprší. Máme na některých místech úplně suché trávníky a kropit nemůžeme (na to máme zahradu moc velkou, tahali bychom z obecního zdroje moc vody), jen jsem zalila přesazené kytičky, skalku a bylinky

      Vymazat
  7. Stáňo, tak to jste měli Velikonoce jaké mají být :)
    My se toho krásného počasí nemohli nabažit. Bylo to úžasné!
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, letos Velikonoce fakt vyšly jako malované.

      Vymazat
  8. Tak to jste měli krásné Velikonoce :)) Já jsem si udělala tento týden ještě volno, tak si aspoň ty Velikonoce ještě trošku prodloužím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominko, prodloužít si Velikonoce se mi nepovedlo, ale aspoň víkend bude rychleji, když jsou jen 4 pracovní dny :-)

      Vymazat
  9. Je vidět, že jsi si volné dny užívala plnými doušky.

    OdpovědětVymazat
  10. Stáni, hezké velikonoční střípky. Letos bylo počasí opravdu vydařené, také jsem si užívala.
    Máš hezké fotky.
    Přeji prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, díky za pochvalu fotek. Od tebe fakt potěší.

      Vymazat
  11. To je velikonoční atmosféra! My je bohužel moc neslavíme, nemáme s nimi dobré zkušenosti, což je škoda, tak třeba až mi malý trochu povyroste, zase se k této tradici vrátíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My Velikonoce taky neslavíme nijak moc, ale některé tradice držíme (nádivka, mazanec, vajíčka, větvičky do vázy...) - hlavně proto, že je máme rádi.

      Vymazat
  12. Veverko, krásně jste si velikonoce užili. Počasí se opravdu moc povedlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráďo, ano i na Vysočině, kde je obyčejně drsněji, bylo na konci dubna v podstatě léto - i šortky jsem vytáhla.

      Vymazat
  13. Teď mám neskutečnou chuť na mazanec...a že jsem jich už snědla! :-D Je dobře, že sis takhle Velikonoce užila, to já byla v práci, ale vůbec mě to netížilo. :-) Velikonoce moc neřeším. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, bylo to prima volno umocněné tím, že vyšlo počasi. A mazanců jsem taky něco snědla...

      Vymazat
  14. Joo na Vysočině je krásně :) Loni jsem byla poprvé v Lipnici nad Sázavou a okolí a moc se mi tam líbilo. Jinak máš hezké jarní fotky a s tím suchem máš naprostou pravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysočina má svůj půvab, i když je někdy trochu drsnější, pokud jde o počasí (u nás to někdy bývá jak na větrné hůrce ;-))

      Vymazat
  15. Stáni, to je krásná velikonoční koláž. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  16. Stáni moc úžasné velikonoční svátky jste měli.
    A Vysočina je v tomto čase opravdu úchvatná.
    Měj se moc krásně. Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, Vysočina je krásná pořád :-). Měj se taky pěkně

      Vymazat
  17. Mě děsí, že je sucho a extrémní rozdíly, déšť nemusím, ale přežila bych ho, kdyby bylo pořád tak trochu normálně, tepleji a nebyl tak protivný. Jinak moc pěkné Velikonoce sis užila. :) My byli s přítelem na rybách.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  18. Pěkné fotky, museli jste strávit pěkný společný čas :) Já na tyto tradice nejsem, protože nerezonuji s tím, jak daleko jsou od původního významu Velikonoc. Moc se ti ale práce povedla! A z toho sucha jsem taky mírně v šoku. :/

    Lola-J.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já beru Velikonoce spíš jako svátky jara, jejich původní náboženský význam pro mne až tolik nemají.

      Vymazat
  19. Tak to byly pěkné Velikonoce:) Odpočinek i práce na zahrádce:)

    OdpovědětVymazat
  20. Krásně jsi zachytila Velikonoce do pár fotek. Me Velikonoce nijak neřešíme. Akorát jsme koupili kokina našim klukům a to bylo vše :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. My bereme Velikonoce spíš jako začátek jara (i když letos to vypadalo skoro na léto:-)), takže trochu zdobíme a barvíme vajíčka. A jsou důvod upéct mazance ;-) - mňam

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)