neděle 18. listopadu 2018

Kolem Oslavy

Krásné fotky Hanky  z blogu Šťastné dny mne inspirovaly k naplánování našeho podzimního výletu, pro který jsem vybrala cestu do kraje kolem řeky Oslavy. A rozhodně jsme nelitovali - krajina kolem Oslavy má opravdu své kouzlo i teď na konci podzimu a my měli navíc to štěstí, že mám přálo počasí.

Východiskem našeho výletu byla Skřipina, kde se nám povedlo zaparkovat auto hned u mostu přes Oslavu u odbočky do chat. Odtud jsme vyrazili po červené  - po levém břehu Oslavy na zříčeninu hradu Kraví hora. Hrad Kraví hora stojící na skalnatém srázu nad řekou Oslavou byl založen těsně před koncem 14. století a už o stolet později je uváděn jako pustý.

Ranní mrazík na záčátku cesty

Zřícenina hradu Kraví hora

Zřícena hradu Kraví hora a mírně mlžný výled na údolí Oslavy

Z Kraví hory jsme pokračovali dál po červené až ke říčce Chvojnici. Tu jsme po můstku přešli na druhou stranu a pustili jsme se neznačenou cestou, která místy připomínala kozí stezku, směrem ke zřícenině hradu Levnov. Hrad Levnov byl  postaven na počátku 14. století a původně sloužil k ochraně zboží třebíčského kláštera. Později byl majiteli opuštěn a stal se sídlem loupeživých rytířů. Jako takový byl v polovině 15. století dobyt a zbořen.

Mimo značku kolem skal

Pohled na zbytky hradu Levnov

Hrad Levnov - tedy to, co z něj zbylo

Tam jsme se zase připojili na červenou značku, za  Ketkovickým mlýnem jsme přešli na druhý břeh Oslavy a podél ní pokračovali zpátky k Senoradskému mlýnu (kus cesty tam vede po úzké pěšince nad řekou). Od něj jsme po zelené vystoupali  na hranu údolí a pokračovali po kraji lesa (na jednom místě se tam hůř hledají  značky, ale směr se udržet dá). A zelená nás pak dovedla zase zpátky dolů k Oslavě, kde už jsme jen přešli most zpátky k zaparkovanému autu.

Oslava

Cestou nad Oslavou k Senoradskému mlýnu

Celková délka trasy - 12 km
Převýšení - 441 m

1. Krásný sluneční (asi poslední) výlet....moc hezky nafoceno.

1. Evi, ještě jeden kraťounký jsme zvládli v neděli dopoledne

2. Stáni, tak to je pecka! Viděli jste moje srdcová místa.Přesně tam na chatě pod Levnovem jsem prožívala prazdniny.
    A teď se tam vracím, kdy to jde.
    Cesta na skalách je top.Jste hvězdy, že jste ji dali, znají většinou jen místní.
    Snad se vám tam líbilo a mého tipu nelitujete.
    Děkuju za pohlazení.
    Měj se moc hezky.

1. Hanko, to jsme tedy rozhodně nelitovali. Pěšina ve skalách byla super, kupodivu je vyznačená na mapách na Seznamu a my se neradi vracíme stejnými cestami, tak se to nabízelo. Po Levnovem jsme šli kolem řady takový "osadních" chat, na protějším břehu jsem pak zahlédla i totem - asi to tam bývala (nebo ještě je?) taková trampská oblast...

2. Jo - za tu inspiraci mnohokrát díky, fakt jsme si to tam užili.

3. Stáni, tu naši chatu máš na té první fotce. Hrad i skály jsem měla celý život na dosah.
      Teď už na chatu se není možno dostat, takže se tam toulám jen tak, sama. Kdykoliv potřebuju srovnat hlavu, srdce...Je to trampské údolí od třicátých let minulého století.
      Teď už se tam chaty vůbec nejdou sehnat, bohužel.

3. To jste se tedy krásně prošli a nafotili spoustu hezkých fotek. Sem se asi nepodívám, takže jsem se ráda alespoň tímto způsobem s vámi prošla.
    Hezké dny, Stáňo!
    Hanka

1. Hanko, byl to vydařený výlet - počasí, příroda, výhledy, klid... Co si přát víc

4. Stáňo, tak to jsou výhledy, to je nádhera! 12 kilometrů v kopcovitém terénu, to už je pěkná vycházka :)
    Díky za fotky, jsou to místa, která neznám a mám je daleko.
    Pěkný den, Petra

1. Petro, bylo to trochu z kopce do kopce, ale zas ty výstupy nebyly nijak dlouhé. My to k Oslavě máme taky z ruky, ale chtěla jsem vidět i Třebíč, takže z toho vzešel plán na prodloužený víkend.

5. Stáni, opět nádhera. Krásný výlet a díky za malou reportáž do míst, kam se asi nedostanu. Měj pěkné pondělí.

6. Takéto výlety mám veľmi rada. Verím ,že ste si to užili.
    Suesanqa

7. Dvanáct kilometrů je tak akorát na jeden odpolední podzimní výlet. Vybrala jsi krásné místo, Stáňo, soudím alespoň podle fotek. I u Hanky jsem ho obdivovala. A jelikož turistická sezóna skončila, tuším, že jste nepotkali živáčka:-).
    Jindra

1. Jindro, na vrcholku u zříceniny Levnov jsme se akorát potkali se skautským oddílem :-D. Ale oni byli už na odchodu (a šli na druhou stranu než my)... Jinak opravdu nikde nikdo...

8. Ať se nám to líbí nebo ne ... ta fotka plná ranní mrazíku je naprosto dokonalá, krásná.
    Tvoje láska k přírodě a k turistice je hodně návyková, hned bych vyrazila, ale víš co ... jdu napichovat kuřata na gril.

1. Simi, já už dneska taky v plném pracovním procesu. Ale bylo to bezva vybočení ze všedních dnů, co nabíjí energii...

9. Krásné fotky, víkend byl pro vylet jak dělaný .M.

1. Marcel, měli jsme na počasí opravdu štěstí. V pondělí jsme z Třebíče odjížděli za drobného sněžení, po sluníčku ani památky...

10. nadhera. fotky prirody me nikdy neomrzi :) a navic v podzimni krajině, to je neco magickeho, ty barvy. snad nekam take brzy s pritelem vyrazime, aspon na mensi vylet. :)

1. Veroniko, my vyrážíme rádi - v zimě (v létě pokud jiné povinnosti umožní). Příroda je krásná pořád :-)

11. Tak takové výlety jsou prostě moje! :) A ta zřícenina hradu? paráda, ty mám nejraději. :)

1. Natálie, my máme z hradů taky nejraději zříceniny, po kterých se můžeme potulovat podle vlastní chuti.

12. Stáni, krásný výlet a krásné fotky, hezky jste se prošli. Ta borovice na skále nemá chybu.
    Přeji fajn dny. D.

1. Dášo, miluju členité, rozsochaté stromy a borovice v tomhle bývají fakt krásné. Zvlášť když se rýsují proti obloze. A pochvala fotek od tebe mne fakt těší - já vždycky moc obdivuji ty tvoje. I když v tomhle případě většina chvály patří manželovi (já s trekovými holemi fotím výrazně méně)

13. Stáni, to je prostě nádhera! Hanka umí dělat přírodě parádní reklamu. Měli jste nádherný výlet, fotky jsou skvělé!
    Přeji hezký večer, Helena

14. Heleno, jsem ráda, že mne Hanka inspirovala. Moc se nám výlet líbil

15. Vaše výlety jsou parádní, Stáňo. Krásné fotky, moc ráda jsem se podívala.
    Krásné dny, pa.

16. Jé Oslava teče i u nás a máme kolem ní také hezké údolí, jen těch památek tu k vidění tolik není...

Somethingbykate

17. Kate, Oslavu jsem znala virtuálně od Hanky z blgu Šťastné dny a v reálu nezklamala. Dvě zříceniny byly prima bonus (i když tedy z Levnova toho fakt zůstalo hodně málo)

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)