středa 21. listopadu 2018

Rozhledna na Pekelném kopci

Další výlet, na který vás pozvu, je kratičký - naplánovali jsme ho jen na dopoledne, protože na odpoledne jsme už zas měli jiné plány (bude o nich další článek nebo možná články). Jako cíl jsme si vybrali rozhlednu na Pekelném kopci. Z Třebíče tam vede turistická značka, ale protože bychom se po ní museli vracet stejnou cestou, vybrali  jsme si trochu jinou trasu ...

Výchozím bodem byla vesnička Mastník asi 6 km od Třebíče (kam nám cestu   ovšem asi o 10 km prodloužila objížďka). Z Mastníku jsme vyrazili zhruba na východ po cyklostezce, která vedla nejdřív mezi poli, pak lesem (a je docela  slušně značená klasickými žlutými cedulkami s číslem trasy). Po necelých dvou kilometrech jsme se připojili na zelenou turistickou značku, po které jsme pokračovali asi 800 metrů a pak jsme z ní zase odbočili - směrem k vrcholu (podle mapy měla být cesta značená značkou pro naučnou stezku, ale musím říci, že jsem si značení nevšimla), kam už to byl jen kousek.

Rozhledna na Pekelném kopci je poměrně nová - byla zpřístupněna před necelými čtyřmi roky. Nachází se v nadmořské výšce 572 m, na vyhlídkovou plošinu ve výšce 23 m vede celkem 125 schodů (převážně pohodlných dřevěných, jen ke konci je asi 15 točitých úzkých plechových) a je z ní pěkný výhled do kraje. Bohužel se nám ho nepovedlo moc vyfotit, byť svítilo sluníčko.

Zpátky z Pekelného kopce jsme sešli po zelené značce, po které jsme pokračovali až skoro do Mastníku. Až těsně před ním jsme si cestu zkrátili polňačkou, abychom se vyhnuli silnici.
Celkem jsme ušli asi 6,5 km s převýšením 180 m (takže fakt krátká nenáročná procházka)

A díky objižďce jsme si neplánovaně ještě zajeli k zámku Sádek, který je na kopci zhruba na půl cesty mezi Mastníkem a Rokytnicí nad Rokytnou. Jde o zámek vystavěný na místě původního hradu - původně v renesančním stylu, později barokně a klasicistně upravený. Až do nedávna v něm sídlila škola (úplně nechápu - jde o objekt téměř na samotě, navíc na kopci), nyní je v soukromých rukou a připravuje se jeho rekonstrukce. Vzhledem k tomu je nepřístupný, takže jsme budovu okoukli jen zvenku.. Kolem se nachází lesopark (patří Lesům ČR), kudy vede naučná stezka, ale ten už jsme neprošli, abychom stihli to, co jsme si naplánovali na odpoledne.

1. Stáni, tak ten zámek mne oslovil. Úplně si umím představit, žít na takovém místě :)Ani ta samota by mi nevadila, naopak :)
    Měli jste pěkný výlet a zdá se, že i počasí. U nás už slunko nevylezlo několik dní.
    Měj prima den, Petra

1. Petro, mně se taky líbil. I to místo je hezké (samota mi přišla divná v souvislosti s tou školou - tam to měli daleko všichni). Fotky jsou z neděle, kdy dopoledne bylo ještě pěkně, odpoledne už se začalo zatahovat a večer sněžilo...

2. Nedávno jsme byli taky na dost podobné rozhledně kousek od nás a ty točité úzké schody se mi moc nelíbily, abych pravdu řekla :D Ovšem za ten výhled to stojí. Moc se mi líbí i budova zámku. Hned jsem si představila, jak musel kdysi vypadat. Jenom doufám, že ho opraví tak, aby zachovali jeho ráz a ne nijak moderně.

1. Eli, těch schodů bylo pár a byly "uvnitř" (já mám jinak z výšek taky velký respekt). Zámku bych taky přála citlivou rekonstrukci.

3. Stáni, další pěkný výlet jste měli. Zámek vypadá pěkně, i když rekonstrukci potřebuje. Tak doufejme, že bude rekonstruován ve stejném duchu. Měj hezké dny.

1. Marti, tohle byl výlet fakt kraťoučký, ale rozhledna se mi líbila a neplánovaný zámek byl prima tečka

4. Odpovědi
    1. Ráďo, výlet se povedl (a odpolední plán taky -jen článek bude až časem, až se nějak proberu fotkama)

5. Stáni, skvělý dopolední výlet a hezké fotky. Koukám, co toho stíháte. :o)
    Přeji fajn večer. D.

1. Dášo, to byl prodloužený víkend v Třebíči a užili jsme si ho. Ještě z něj budou myslím dva články, jen v pracovní procesu se nějak nestíhám probrat fotkami a roztřídit je.

6. Pani Stáni úžasný výlet jste si užili..Pro mne neznámá mista o to víc děkuji za procházku s tebou.
    Měj se moc krásně.Z🖤

1. Zdeni, rádo se stalo. Do Třebíče jsem se chtěla podívat už dávno, konečně to letos klaplo.

7. Marcela - Nordic Passion24. listopadu 2018 v 17:16

Juuuuu, ta rozhlrdro vypadá moc pěkně. I zámek. Jsem zvědavá na další pokračování. M.

1. Marcel, pokračování bude, ale musím probrat nějak fotky - fotila jsem jak japonský turista, tak to musím trochu vytřídit.

8. Stáni, děkuji za fotky i všechny informace. Třebíč, hlavně židovské město, znám celkem dobře, v okolí jsem se rozběhnout zatím neměla možnost...
    Měj se hezky, Helena

1. Heleno, výlet kolem Oslavy určitě stojí za to a ta rozhledna je taky hezký výletový cíl.

9. Mám pocit, že jsem o rozhledně už slyšela, ale nikdy jsem tam nebyla... no nemám to zase tak daleko, tak snad jednou. :) Pěkný výlet.

Somethingbykate

1. Kate, je to příjemná procházka, takže doporučuji.

10. Rozhledny máme s přítelem moc rádi :) Když jsme šli na poslední rozhlednu, tak jsme ji málem ani nenašly, jak byla schovaná a ve chvíli, když jsem se chtěla otočit a jít zpět mě přítel přesvědčovat, že když do 5 min nenajdeme cestu, tak se vrátíme. Stal se zázrak a mi tam po chvíli dorazili, ale vůbec jsem tomu nevěřila :D

WantBeFitM

11. Míšo, my máme rozhledny taky rádi. Letos je to naše čtvrtá :-). O těch předchozích si můžeš přečíst na mém minulém blogu (odkaz v úvodním článku) - třeba jste ještě na nějaké nebyli a máte ji přitom blízko (netuším odkud jsi)

12. Vypadá to na příjemnou podzimní procházku, i když bych rozhlednu musela vynechat. :-) Zámek Sádek je úžasný. Má ohromné kouzlo. Škoda, že jste nebyli v lesoparku, ráda bych viděla víc fotek.
    Krásné dny, pa.

1. Dý, nemáš ráda výšky?;-). Lesopark už jsme nestíhali, chtěli jsme ještě trochu projít město...

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)