pondělí 26. prosince 2022

Tajemství adventních kalendářů 2022 - IV

 Je po Vánocích, takže nejvyšší čas na poslední díl ze série článků o adventních kalendářích. Ukážu vám, co jsem našla v posledních šesti okýnkách, které jsem otevřela před tím, než jsme rozsvítili vánoční stromeček.
 
 
 
19

 Reise in die Indie (dmBio) - čaj z citronové trávy, rooibosu a kakaových slupek. Asi nejvíc jsem v něm cítila rooibos. A upřímně - není to čaj, který by mne nadchl.
Kürbiskerne (dmBio - 15 g) - pražená solená dýňová semínka. Solená byla tak akorát, bez problémů jsem je v práci sezobala.
Cashew Kerne (Rossmann - 15 g) - pražené kešu oříšky ochucené omáčkou tamari byly chuťově zajímavé, chutnaly mi skoro víc než klasické solené.

20

Hibiskusblüte&Wacholdebeere (dmBio) - ibiškovo jalovcový čaj. Mně chutnal spíš obecně ovocně, jalovec bych v něm nehledala. Ale špatný nebyl.
Erdbeeren (dmBio - 15 g) - sušené jahody v mléčné čokoládě s jahodami.  Sice některé kousky byly jen jahodová čokoláda, ale chuťově to nebylo špatné - jahody dávaly bílé čokoládě přijemný nakyslý akcent. 
Bitter Schokolade mit Gewürzen and Karamel (dmBio - 30 g) - hořká čokoláda s drobounkými kousíčky karamelu a kořením (hřebíček, kardanon, muškátový oříšek, skořice...). Nemám  ráda karamel a v čokoládě mi moc nechutnalo ani koření. Ještě mám v práci nedojedený zbytek (a to je u mne v případě hořké čokolády co říci).

21

Kamillen Tee (dmBio) - heřmánkový čaj patří k něm, které zrovna moc nemusím, ale s citronem jsem ho statečně vypila, protože žádný čaj z adventního kalendáře neodkládám nevypitý.
Kokos Mandel Creme (dmBio - 40 g) - kokosovo mandlová pomazánka. Byla moc dobrá, hezky kombinovala chuť kokosu a mandlí (ta byla o něco výraznější).
Peanut Butter (Rossmann - 45 g) - burákové máslo. Nestihla jsem si k němu koupit slunečnicový chleba (protože burákové máslo mám nejraději právě na něm s banánem pokrájeným na kolečka), takže to jsem si schovala do příštího roku.

22

Grüner Tee (dmBio) - zelený čaj sencha. Zas jednou čaj podle mé chuti 
Gebraten Mandelen (dmBio - 30 g) - pražené madle v cukru. Nebyly nijak přeslazené a chutnaly mi.
Hafer Cruchy (Rossmann - 75 g) - křupavá směs z ovesných vloček s jablky a skořicí. Měla poměrně výraznou jablečnou chuť, skořicí byla dochucená tak akorát. S jogurtem vyšla na dvě snídaně.

23

Ruhe Stunde (dmBio) - čaj z heřmánku, šalvěje a pomerančové kůry. Já v něm nejvíc cítila heřmánek.
Ingwer Kurkuma Shot (dmBio - 60 ml) - nápoj ze zázoru a kurkumy. Byl díky zázvoru docela pálivý.
Frucht Riegel (Rossmann - 30g) - jablečná ovocná tyčinka ochucená skořicí. Byla příjemně vláčná a poměrně dost sladká. Ochucení skořicí bylo tak akorát.

24

Weiser Winterpunsch (dmBio) - vánočně okořeněný ovocný čaj, v chuti bylo nejvíc cítit jablko a skořice.
Hasselnuss Schnitte (dmBio - 30 g) - tyčinka s oříškovokakaovou náplní. Tu už jsem nezvládla ochutnat.
Trink Schokolode an Stiel (Rossmann - 20 g) - hořká čokoláda na lžičce určená pro přípravu horkého nápoje. I tento kousek mi tu zůstal na povánoční období. 
 
❆❆❆
 
A malé zhodnocení na závěr...
Čajový kalendář jsem vypila celý - většinou jsem si čaj z něj uvařila hned k snidani. Líbila se mi rozkládací krabička a zimně laděné přebaly (i když trochu moc do tmava) a ocenila jsem údaje o složení  přímo na přebalu.  Na můj vkus tam bylo trochu moc bylinkových čajů, ale to v adventních kalendářích bývá.
Z kalendářů s dobrůtkami se mi letos taky podařilo sníst skoro všechno - zůstaly mi dva neotevřené medy, burákové máslo a nedojedená čokoláda a pak oba kousky ze Štědrého dne - ostatně jako každoročně. Na kalendářích mne asi baví nejvíc to překvapení, co tam zase bude. A v tomto oba splnily mé očekávání. Obsah obou  byl hodně pestrý - od snídaňových směsí, přes malé sladkosti, oříšky slané i na sladko, sušené ovoce, pití ...  Některé kousky mne nadchly víc, některé méně, ale žádný propadák tam nebyl. Pokud jde o provedení, kalendář z DMka se letos neskládal z krabiček, ale měl z obou stran krabice klasická otvírací okénka. Kalendář z Rossmanna měl krabičky řešené tak, že když se do kalendáře vrátily  očíslovanou stranou dozadu, tak postupně tvořily   obrázek setmělé zasněžené krajiny. Na konci Adventu vypadal rozhodně lépe než ten z DMka, který byl takový trochu otrhánek. 
Na adventních kalednářích mne vždycky trochu trápí množství odpadu, který tím člověk vyprodukuje, takže jsem porovnávala i z tohoto hlediska. Asi to vyjde na stejno - z kalendáře z DMka bylo sice na váhu odpadu víc, ale vnitřek byl z recyklovaného papíru, takže v tomto o něco ekologičtější.


25 komentářů:

  1. Díky za recenze. Za rok se po nějakém podívám )))
    Hezký sváteční večer. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mně ty jídelní kalendáře prostě baví...
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, ráda jsem se podívala do tvých adventních kalendářů. Je to taková malá, příjemná chvilka, protože advent má asi málokdo úplně klidný.
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já mám ráda malá překvapení - jsem v tomto směru trochu hračička, takže mi kalendáře fakt dělají radost.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  3. Naladila jsi mne na adventní kalendář. Takže když nezapomenu, příští rok se po nějakém poohlédnu.
    Díky za tip.
    Měj se Stáni, hezky ! Měj klidné zbývající dny tohoto roku.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, třeba ty čajové jsou poměrně malá investice (narozdíl od těch jídelních, ty jsou už přece jen dražší) a mně umí zpříjemnit adventní dny...
      Měj se fajn a užij si zbytek roku

      Vymazat
  4. Moc se mi u tebe líbily oba dva kalendáře s dobrůtkami, příští rok bych si určitě alespoň jeden z nich chtěla koupit, děkuju za inspiraci! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, mne kalendáře bavily a skoro všechno jsem využila jako malé svačiny, takže spokojenost.

      Vymazat
  5. Na dobrůtkový kalendář si musím příští rok políčit, myslím, že většina mlsání by mi hodně chutnala a člověk aspoň ochutná něco nového.

    Krásný vstup do nového roku přeji, Stáni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, je to opravdu takové příjemné objevování. Navíc jsou všechny produkty z bio řad obou řetězců.
      Taky přeji hezké poslední dny r. 2022 a šťastné vykročení do toho dalšího.

      Vymazat
  6. Také jsme dostali pod stromeček dvě velká balení různých čajů...a tak budeme ochutnávat. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, čaje já ochutnávám docela ráda. Myslím, že různé čajové kazety jsou pěkný dárek.
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. možná si příští rok taky nějaký koupím...Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Stáňo, adventní kalendáře, ať už kupované nebo ručně vyrobené, jsou milá záležitost a zpestření adventu. Z toho co jsi dnes ukazovala, bych ráda ochutnala asi všechno :-)
    Pěkný konec roku. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, bylo to opravdu příjemné adventní ochutnávání s překvapením :)
      Hezký den

      Vymazat
  9. Ten kalendář z Rossmanu to měl velmi hezky řešené! :) Super, že se ti vše víceméně trefilo do chuti.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, taky se mi líbilo, jak jsem z vyprázděných krabiček postupně skládala další obrázek

      Vymazat
  10. Super recenze, děkujeme, že jsi takto s námi sdílela obsah kalendářů :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že články měly pozitivní ohlas. A mne jejich psaní docela bavilo :)

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, z poslední sekce mě nejvíce zaujaly ty jahody s čokoládou, to by mi určitě chutnalo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mými favority by asi byly kokosovomandlový krém a pražené mandle :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)