úterý 20. prosince 2022

Čokoládové lžičky - jedlý dárek na poslední chvíli

Kddyž připravuji dárky pro kolegy ze svého oddělení, vždycky se snažím, aby v nich bylo něco "home made", aby dárek měl trochu osobní povahu. Letos jsem měla naplánované domácí křížaly, ale přemýšlela jsem, čím je ještě doplnit, aby to nebylo úplně obyčejné (křížaly totiž pravidelně nosím na porady oddělení). Nakonec jsem se inspirovala u Helenky na blogu a vyrobila jsem čokoládové lžičky - tedy přesněji lžičky na přípravu horké čokolády. 
 
 
Potřebovat budete jen nějakou dobrou čokoládu (já jsem kombinovala hořkou čokoládu Peru se  60% obsahem kakaa a hořkou čokoládu na vaření z Lidlu s 52% obsahem kakaa) a nějaké zdobení. Já jsem si vybrala cukrové hvězdičky a vločky, ale použít by asi šly třeba i mrazem sušené ovoce, oříšky,  mini marhsmallows nebo třeba sekanou bílou čokoládu. A samozřejmě nějaké lžičky - já použila bambusové, které jsou cenově přijatelné.
 


I výroba je jednoduchá a časově nenáročná. Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni a pomocí kovové lžičky naplníme lžičky bambusové čokoládou. Povrch pak posypeme zdobením a lžičky necháme v chladu zatuhnout. Pak už jen zabalíme  do celofánu  (já jsem ještě přidala lísteček s "návodem k použití") a dárek je hotový.  
Jen mne mrzí, že jak jsem spěchala, abych měla balíčky hotové, tak jsem trochu odbyla fotky.
 

Helence moc děkuji za inspiraci, která mi v letošním časovém presu vytrhla trn z paty. A doufám, že nevadí, že jsem lžičky  přidala na blog i já.
 







32 komentářů:

  1. Tohle je super tip. Vždy se mi to líbí v obchodech, ale nikdy mě nenapadlo to vytvořit sama doma.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, naše děti by byly nadšené. Všechna taková čoko míchadla mají rády.
    Pěkný zbytek adventu. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak si mohou nějaké vyrobit - třeba jestli ti zbyla čokoláda určená původně na polevu (asi by stačila i ta, já přidávala hořkou, aby to nebylo moc sladké, když jsem zdobila cukrovými hvězdičkami).
      Hezký den

      Vymazat
  3. No jo, viděla jsem lžičky u Helenky a oceňovala jsem to jako bezva nápad. A Ty jsi ho využila !!! Taky proč ne, že ! Povedly se.
    Hezké odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji - měly u kolegyň docela úspěch.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Stáňo, moc se ti povedly a je mi ctí být inspirací!
    Doufám, že se kolegům líbily!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, líbily :). A ještě jednou díky.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Stáňo, mě se lžičky také moc líbí, nechám si je jako záložní plán pro vnoučata. Uvidím zda vydrží počkat do ztuhnutí čokolády. Měj hezký večer. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc dlouho to netuhlo, tak snad ano.
      Měj se hezky

      Vymazat
  6. Stáni, ty lžičky jsou úchvatné, už jsem je viděla u Helenky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Obdivovala jsem u Helenky, obdivuji i u tebe, je to skvělý mini dáreček, který se hodí jak pro děti, tak pro dospělé. Musím si sehnat do zásoby ty dřevěné lžičky, to se bude hodit :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, já lžičky koupila ve vietnamské prodejně, kde vedou i domácí potřeby. Balení se 6 ks stálo myslím kolem dvacky.

      Vymazat
  8. To je báječný tip! A jak píšeš, ideální pro kolegy, kamarádky a další, kterým chceme darovat nějakou drobnost. Já takhle každoročně balím perníčky, ale už je to trochu nuda, předloni jsem ještě chystala domácí kosmetiku... Horkou čokoládu si na příští rok možná vypůjčím, je to skvělý nápad a i provedení se ti moc povedlo.

    Stáni, přeji krásné klidné Vánoce strávené s rodinou a zdařilý vstup do nového roku. Užívejte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, jáse naším každý roky vymyslet něco "home made" - už jsem dělala pečený čaj, nakládaný sýr, sušenky, perníčky... Letos mi Helenin tip vytrhl trn z paty, protože jsem vzhledem k okolnostem (neschopenka, fofr v práci) potřebovala něco, co vyrobím rychle. A tohle bylo hotové opravdu rychle.
      Měj se krásně

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni, to mě nikdy nenapadlo a vlastně je to super tip. Příští rok určitě vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to viděla na blogu u Heleny a zaujalo mne to. A protože to bylo rychlé, tak jsem to hned zkusila.

      Vymazat
  10. to je hezké :) já loni vyráběla pro kolegyně korálkové hvězdičky a andělíčky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak obávám se, že na korálkování jsem trochu moc nešikovná. Ale líbí se mi to. Mám pár korálkových ozdob, které jsem dostala, a každý rok jimi zdobím chvojí ve váze.

      Vymazat
  11. Marcela - Nordic Passion25. prosince 2022 v 19:09

    Skvely napad:-), urcite potesily. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice trochu "opsaný" nápad, ale hezký. Kolegyním se líbily.

      Vymazat
  12. Už jsem o nich také kolikrát přemýšlela, ale ještě jsem se k nim nedostala. Moc se ti povedly. Kolegům určitě udělaly radost :) Nebo minimálně já bych radost měla, jako milovník horké čokolády :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, je to fakt hodně jednoduchý a rychlý dárek a myslím, že vypadá celkem efektně.

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni,
    lžičky jsem neznala, ale je to výborný tip na dárek! Určitě ho v budoucnu využiji.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já opisovala u Heleny - je to fakt jednoduché a přitom to vypadá zajímavě.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)