sobota 4. května 2019

Rozhledna Chanovice

Po podvečerní procházce, dobré večeři  a noci strávené v Horažďovicích jsme druhý den ráno obuli pohory, popojeli pár kilometrů na sever a vyrazili toulat se jarní přírodou. Ale protože i toulání může mít nějaký cíl, tak jsme si tentokrát vybrali rozhlednu na vrchu Chlum kousek od Chanovic.
Takže vás teď zvu na malou procházku do kraje, kde se pole zelenají,   louky mají žluté knoflíky pampelišek, kde po cestách přes louky a mezi poli skoro nepotkáte živáčka, ale uvidíte spoustu křížků...



Naše toulání jsme začali ve vesničce Defurovy Lažany, kde jsme nechali zaparkované auto a vyrazili po žluté TZ do Kvášňovic. Dál jsme se nechali vést jen lesními a polními cestami, abychom se po asi 4 km opět potkali s TZ - tentokrát se zelenou, která nás dovedla do Újezda u Chanovic.  Odtud jsme si udělali krátkou zacházku ke studánce a kapličce sv. Vojtěcha apak pokračovali po modré téměř do Chanovic. 

Kostelík v Kvášňovicích


Dráty jsou všude ;-)


Srdíčko pro Hanku z blogu Šťastné dny



Kaplička v Újezdu u Chanovic

Křížky, co jsme potkali cestou

Kaplička sv. Vojtěcha

Před Chanovicemi  jsme odbočili na naučnou stezku, která nás dovedla k rozhledně na vrchu Chlum v nadmořské výšce 609 m.n.m. Rozhledna je poměrně nová - byla otevřena v r. 2010, vede na ní 136 schodů a je z ní moc pěkný rozhled jak na hřeben Šumavy, tak směrem na Blatnou a Písek. My ho měli trochu v oparu, ale i tak stál za to.  Rozhledna je otevřená od května do října (o prázdninách denně, jinak v so, ne a o svátcích) 

Rozhlednu jsme zapomněli vyfotit, takže obě fotky jsou stažené z www.mapy.cz

Ale výhledy jsme nafotit nezapomněli...


Z Chanovic, kde jsme okoukli zámek, kostelík i vznikající skanzen, jsme pokračovali nejdřív kousek po modré, ale pak jsme se pustili loukou po značce naučné stezky, která nás dovedla na žlutou a ta zpátky do Defurových Lažan. A protože jsme měli štěstí, tak déšť, na který už se chvíli stahovaly mraky, se spustil přesně ve chvíli, kdy jsme odemykali auto.

Zámek v Chanovicích

Kostelík v Chanovicích

Panská sýpka v Chanovicích

Ze skanzenu v Chanovicích



 
A zase křížky. Nejen...

Kaplička v Defurových Lažanech je bohužel v poněkud dezolátním stavu

Ušli jsme asi  18 km s převýšením, které ani nestálo za řeč (270 výškový metrů)




24 komentářů:

  1. Takové krásné toulání přírodou a s tím počasím vám to fakt vyšlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, byl to povedený výlet a s počasím to opravdu byla klika - déšť nás pro vázel hezkých pár kilometrů. Ale to už jsme byli schovaní v autě :-)

      Vymazat
  2. Stáňo, krásnými místy jste chodili. Z fotek je cítit ten klid, to je teď v rušném světě skoro jako požehnání...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ano - klid a pohoda, to byly opravdu charakteristické rysy tohoto výletu

      Vymazat
  3. Stáni, to je nádhera. Díky za další krásnou reportáž. Nejvíc mě uchvátil ten první kostelík. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já mám tyhle venkovské kostelíky moc ráda. A ten v Kvášňovicích byl opravdu moc pěkný

      Vymazat
  4. Krásné místo, krásná architektura.
    Ta sýpka!!
    Měli jste bezva výlet.
    Hezkou neděli, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, sýpka je moc pěkná a je úžasné, že se zachovala a je v dobrém stavu. Vůbec v těch Chanovicích bylo všechno hezky obnovené.

      Vymazat
  5. Stáňo, já to pořád říkám, že u nás, v naší republice, je tak krásně! Městskému ruchu člověk může uniknout a během půl hodinky být v čisté přírodě, klidu, tichu. Díky za úžasné fotky!
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, taky jsem si říkala, jak je úžasné, že se zachovala takováto "obyčejná" venkovská krajina (a dokonce bez řepky :-) - ta těch 18 km jsme fakt nepotkali ani jedno řepkové pole)

      Vymazat
  6. Tedy míjeli jste toho svojí výletní cestou hodně. Na všechno je radost pohledět. Tvoje-vaše výšlapy mne baví.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Stáni, super výlet a super fotky. Do skanzenu se jednou také chystám. A srdíčko nemá chybu, jsi všímavá. :o)
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tuhle fotku fotil manžel (já na výletech v přírodě fotí většinou on, protože já chodím s trekovými holemi, takže mám plné ruce) a já srdíčko našla až při prohlížení fotek.

      Vymazat
  8. Přímo tohle místo neznám a díky tobě jsem se zamilovala, i když trojúhelník Blatná, Horažďovice, Nepomuk jsme párkrát navštívili. Fotky jsou moc povedené a lákají k návštěvě. Já zbožňuju Jižní Čechy, s křížky, kapličkami, zelení a dalekými výhledy. Lesními cestami, rybníky.
    Moc hezké!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřino, já mám tento typ krajiny, která třeba i na Vysočině, taky moc ráda. Těším mne, že se ti fotky líbily.

      Vymazat
  9. Skvelé fotky, musel to byť super výlet :)

    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to prima výlet, hezky jsme si vyčistili hlavu...

      Vymazat
  10. Ahoj,
    výlet vypadá parádně, ta příroda je prostě kouzelná. Moc se mi líbí fotky, opravdu se ti povedly. Už se těším, až vyrazím na chatě do lesa, když to vidím:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Hanko, díky za pochvalu fotek - tady z velké část patří manželovi. Já chodím na výlety většinou s trekovými holemi, tak nemám volné ruce. Fotím spíš ve městě (Horažďovice jsem celé nafotila já) a nebo při pauzách (a spíš drobnosti - kytky, křížky...)

    OdpovědětVymazat
  12. Stáni tak to jste se opět nádherně toulali. Pro mne mista neznámá,ale moc krásná. Děkuji za procházku s Tebou. Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, třeba sem někdy zavítáte s bydlíkem ;-). Ta krajina je tu taková milá...

      Vymazat
  13. Tenhle ,,putovní" příspěvek je plný krásných fotek. Je jich více než obvykle a vůbec to není na škodu, protože jsou opravdu pěkný. Těch křížků jste potkali fakt požehnaně:-). A víš co mě potěšilo, Stáňo? To srdíčko pro Hanku.
    Měj se pěkně a těším se na další zajímavou trasu.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, děkuji. Ona ta krajina byla tak malebně fotogenická, že jsme toho nafotili opravdu hodně.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)