neděle 19. června 2022

Z Horní Blatné přes Blatenský vrch

 Na Blatenském vrchu už jsme byli před dvěma lety (viz tady), jenže tenkrát byla mlha, takže z rozhledny, která na něm je, jsme viděli akorát špičky nejbližších stromů. A protože tentokrát počasí slibovalo jasno a sluníčko, rozhodli jsme se, že se z jeho vrcholu  zkusíme rozhlédnout  ještě jednou. Samozřejmě jsme volili jinou trasu a vzali jsme to přes místo, kam jsme se chtěli podívat v pondělí, jenže nám to zhatil déšť.
 

V městečku Horní Blatná  jsme zaparkovali na náměstí u kostela a vydali se uličkou U kapličky, která za onou kapličkou přešla v luční cestu, která vedla k lesu. Asi po kilometru jsme odbočili doprava a došli ke kapličce sv. Archanděla Michaela (jde o repliku původní kaple, která stála u původní cesty do Potůčků). U kapličky jsme zahnuli doleva na lesní cestu a po necelém kilometru pak znovu doleva na pěšinku vedoucí k vrcholku  Na Strašidlech, který je tvořen řadou skal a skalek. Ale většinu fotek  skal  i městečka Horní Blatná si nechám do dalšího článku, aby toho nebylo najednou moc. 

Kaplička sv. Anny v Horní Blatné



Obnovená kaple sv. Archanděla Michaela nad Horní Blatnou

Od skal jsme se vrátili na lesní cestu a pokračovali stále rovně, nejprve lesem, pak přes louky až na rozcestí, kde jsme se připojili na červenou turistickou značku, po které jsme kolem novorománského kostele Navštívení Panny Marie došli až do Potůčků. Myslela jsem, že doba, kdy Potůčky byly jedním velkým  tržištěm  už minula, ale spletla jsem se. Potůčky jsou stále plné vietnamských  stánků se vším možným i nemožným (zejména s cigaretami a alkoholem). Na nás tohle není, takže jsme si dali v první restauraci, na kterou jsme narazili rychlé pivo na žízeň a koukali jsme zmizet zase do lesa.  

 

Pohled na kostel v Johanngeorgenstadtu

Novorománský kostel Navštívení Panny Marie v Potůčkách

Vzali jsme to od nádraží po žluté TZ, na rozcestí Železná cesta jsme se pak pustili pěšinkou podél jednoho z přítoků Kozího potoka, který byl využíván k rýžování cínu. Pak jsme se ale vrátili na žlutou, po které jsme došli až na Blatenský vrch  do nadmořské výšky  1043 m.n.m. Tentokrát jsme po vystoupání na jeji vyhlídkovou  plošinu užili i rozhledů do kraje. Do Horní Blatné jsme se pak vrátili po červené kolem Vlčích jam, což jsou propadliny po dolování cínu.





Tentokrát jsme se z rozhledny na Blatenském vrchu opravdu do kraje rozhlédli
Vlčí jámy




Horní Blatná na dohled

 Celkem jsme ušli asi 18 km s převýšením kolem 400 m.


 

A praktické postřehy na závěr ...  Trasa vede převážně po zpevněných lesních a lučních cestách. Výjimkou jsou pěšinky ve skalách a pěšinka podél přítoku Kozího potoka, hodně kamenitý je pak poslední kus cesty k rozhledně. Vstup na rozhlednu stál 20 Kč za osobu a u rozhledny je kiosek s možností jednoduchého občerstvení. Možnosti občerstvení je i v Horní Blatné (minimálně jednu hospodu jsme viděli otevřenou).

30 komentářů:

  1. Parádní výlet. Tam jsem nikdy nebyla :-) Fotky jsou moc krásné, člověka to úplně vtáhne na místo :-) My se teď v červenci chystáme do Rakouska k jezerům. A příští rok chci navštívit a procestovat Jihomoravský a Zlínský kraj :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo koukám a říkám si, že tam jsem ještě nebyla. A jak ráda chodím v naší zemi po turistických cestičkách. Říkám si, že všude je u nás krásně, ale lidé to moc nevidí a necítí. Tan ráda jsem se s vámi trošku prošla, byť prstem po mapě. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, my se taky rádi touláme ... Jsem ráda, že se ti náš výlet líbil.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Krásný výlet, Stáni. To jste si pěkně protáhli nožky. :) Sabča z www.blaznivamama.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný výlet, nádherné fotografie. Přeji Ti příjemné letní dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  5. Stáňo, tento kout naší vlasti vůbec neznám. Díky tvým fotkám se na něj můžu podívat. My zatím nemáme tušení, kam nás o dovolené nohy zanesou. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, já mám zase docela mezery na Moravě. A i ty Krušné hory jsme "objevili" nedávno.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Koukám, jak je u nás zase krásně. Přeji krásné cestování po vlastech českých)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, už mne zas čeká práce, cestování bude muset počkat..
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Stáni, další krásný cestovní příspěvek. Ráda jsem se s tebou virtuálně prošla. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda, že se ti virtuální procházka líbila :). Hezký den

      Vymazat
  8. Moc ráda jsem se na tvou reportáž podívala, Stáňo! Tohle jsou místa, která fakt neznám, snad jen pár názvů - Vlčí jámy, o těch jsem si určitě četla.
    Měj příjemný den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, jsem ráda, že se ti článek líbil a zaujal tě.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Pěkné fotky, zajímavá trasa i ukázkové počasí. Ráda u tebe sbírám tipy na další výlety. Potůčky popisem překvapily, takhle z fotek působí malebně. Nejvíc ale zaujaly Vlčí jámy, díry po dolování jsou u nás dost netradiční úkaz...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, to, že jsem inspirací mne těší, je to příjemná zpětná vazba. Potůčky na mne působily jako něco mezi poutí a tržnicí a chtěli jsme odtud hlavně rychle vypadnout. Kdybychom bývali tušili, jak to tam vypadá, tak jsme si tu trasu zkrátili a spokojili se jen s pivem na Blatenském vrchu;-)
      Pokud jde o Vlčí jámy, můžeš ještě kouknout na předloňské fotky (odkaz je v úvodu) - to jsme do té propadliny i sestoupali a jsou tam fotky "ze dna" (dno to tedy není, ty propadliny jsou hlubší než, co je zpřístupněno).

      Vymazat
  10. Tato místa neznám, takže ráda jsem se k vám připojila i když jen prostřednictvím Tvých fotek.
    Je u nás prostě krásně !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, naprosto souhlasím - u nás je tolik krásných míst, že je člověku líto, že asi ani všechny nezvládne obhlédnout.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, teda tenhle výlet vypadá vážně skvěle. Na mě by asi 18 km už byl vcelku záhul, ale výhledy jsou čarokrásné jako z pohádky.

    OdpovědětVymazat
  12. Všechny tvé výlety jsou tak lákavé a já za ně děkuji, přináší mi hodně inspirace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je od tebe milé. Jsem ráda, že tě články baví.

      Vymazat
  13. To vypadá na moc krásný výlet :). A s těmi vietnamskými stánky to chápu, taky bych radši šla do lesa :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nás nějak nenapadlo, že na hranicích tyhle tržiště ještě pořád přetrvávají ;-). Ale jinak to byl fajn výlet.

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni,
    já jsem v této oblasti nikdy nebyla, takže si články užívám. Musel to být skvělý výlet!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bylo to fajn (když pominu ten tržnicový charakter Potůčků).
      Hezký den

      Vymazat
  15. Ta rozhledna je super, miluji rozhledny. Tak třeba se k ni někdy dopracuji.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My si rozhledny taky rádi vybíráme jako cíl výletů

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)